بیش از ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند و در بحران جهانی که بر سر شیوع ویروس کرونا پیش آمده، مهم‌ترین نگرانی آن‌ها هزینه‌های درمانی این بیماری است.

هزینه‌های درمانی کرونا بیش از خود ویروس آمریکایی‌ها را نگران کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیشتر مردم آمریکا مانند سایر افراد در سراسر جهان نگران شیوع گسترده ویروس جدید کرونا به نام کووید ۱۹ هستند که تاکنون توانسته به ۷۲ کشور در سراسر دنیا راه خود را باز و نزدیک ۹۰ هزار نفر را گرفتار کند.

در این میان عده‌ای از مردم آمریکا نگرانی دیگری نیز دارند و آن هم پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری در صورت ابتلا است. خبرگزاری فرانسه با یک جوان ۲۲ ساله آمریکایی در این خصوص مصاحبه کرده و نوشته است: «مانند بسیاری از آمریکایی‌های دیگر "بارتندر ویلیامز" نیز نگران ویروس جدید کروناست. اما آنچه این جوان ساکن در واشنگتن را نگران‌تر می‌کند هزینه‌های پزشکی است که توانایی پرداخت آن را ندارد. او یکی از ۲۷.۵ میلیون نفر در آمریکاست که بیمه درمانی ندارند.»

ویلیامز در این مصاحبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «مطمئنا پیش از رفتن به دکتر سعی می‌کنم خودم (مشکل جسمانی‌ام) را حدس بزنم، زیرا قیمت ویزیت دکترها سرسام آور است.» او در ادامه توضیح می‌دهد «اگر نتیجه خوب باشد در آن صورت هم پول کافی برای سالم نگه داشتن خود ندارم.»

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش می‌نویسد با شیوع کرونا در غرب آمریکا که نخستین مرگ ناشی از آن روز شنبه گزارش شد، کارشناسان بهداشت عمومی هشدار دادند این کشور دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در میان دیگر کشورهای ثروتمند است که باعث آسیب‌پذیری بالای آن شده و موقعیت آن را خطرناک کرده است.

از جمله این ویژگی‌ها جمعیت بزرگ و رو به رشدی است که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند، مورد دوم ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی است که از ترس اخراج از این کشور نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و وجود فرهنگ «ادامه کار تا حد امکان» به هنگام بیماری که ناشی از بیم اخراج شدن است مورد دیگر برای استثنا ساختن جامعه آمریکا از دیگر جوامع پیشرفته به شمار می‌آید.

براندون براون، متخصص اپیدمولوژی، در این خصوص گفت: «این‌ها همه مواردی است که می‌تواند سبب انتشار وسیع ویروس شود.»

در سال ۲۰۱۰ و در دوران ریاست‌جموری باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قانون خدمات بهداشتی برای همگان تصویب شد که سبب گشت ۴۶.۷ میلیون نفر از جمعیت بدون بیمه این کشور کاهش یابد، اما با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در دو سال اخیر بار دیگر بر تعداد شهروندان آمریکا که هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند افزوده شد و اکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از شهروندان این کشور هیچ‌گونه بیمه درمانی ندارند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: کارشناسان بهداشت عمومی غالباً از پتانسیل مخرب یک بیماری همه گیر در مناطق فقیرنشین جهان مانند کشورهای آفریقا یا آسیای جنوبی نگران هستند. اما آمریکا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که بهترین بیمارستان‌ها و کارکنان بهداشت و درمانی را دارد، با این حال شهروندان این کشور که به اندازه کافی خوش‌شانس نبوده‌اند که کارفرمایشان آن‌ها را بیمه کند و از طرفی به اندازه کافی هم فقیر نیستند که بیمه دولتی شامل حالشان شود غالبا به طور کامل از سیستم بهداشت درمان بیرون مانده‌اند و شیوع این بیماری جدید سبب نگرانی شدید آن‌ها شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات بهداشت آمریکا تاکنون ۱۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شش نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها