اصفهان- درحالی‌که پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و خدماتی در بیمارستان‌ها سخت مشغول پیکار با کرونا هستند اما عده‌ای از شهروندان فارغ از بیماری و این موضوع که جان خود و خانواده‌شان درخطر است برای گشت‌وگذار به طبیعت روی آوردند!

مردم فارغ از کرونا به طبیعت روی آوردند/راه‌های ارتباطی تفرجگاه‌های اصفهان مسدود شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: طی دو هفته گذشته هر نهادی که با سلامت مردم سروکار داشته است به شیوه‌های مختلف از «پارچه نوشته» گرفته تا نثب تابلو و آگهی‌های مخابراتی سعی کرده تا خطرات این ویروس ناخوانده را گوشزد و مردم را به ماندن در خانه تشویق کند اما به نظر می‌رسد در این‌بین عده‌ای از مردم اصفهان این موضوع را جدی نگرفته و لذا با بستن کوله‌بار سفر و هجوم به سمت مکان‌های گردشگری نشان دادند که برای سلامی خود و اعضای خانواده خود اهمیت چندانی قائل نیستند.

گردشگری ممنوع

گفتنی است منطقه نمونه گردشگری آبشار سمیرم نیز از جمله تفرجگاه‌هایی است که به‌رغم هشدارهای مسئولان اما بازهم عده‌ای بار سفر برای حضور در این مکان بستند.

در همین رابطه شهردار سمیرم با ابراز تأسف از تجمع مسافران در روزهای گذشته در این شهرستان تصریح کرد: بیشتر این مسافران از مرکز استان و شهرستان‌های همجوار وارد سمیرم شده بودند.

کوروش صابری با بیان اینکه راه های ارتباطی مناطق گردشگری مانند چشمه ناز ونک و چشمه بابا زرنگ مسدود شدند افزود: علاوه بر این مناطق، مکان‌های زیارتی و مذهبی مانند امامزاده زید ابن علی و سلطان ابراهیم(ع) نیز بسته شد.

فریدون‌شهر جاذبه‌ای دردسرساز

بااینکه چند روز پیش پیست اسکی فریدون‌شهر و افوسِ بوئین میاندشت به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه‌های برفی در این استان تعطیل اعلام شد، اما مردم این شهرستان‌ها از بی‌توجهی به این موضوع و ادامه ورود گردشگران به این مناطق ابراز نگرانی کردند تا اینکه مسئولان فریدون‌شهر ازجمله فرماندار و دادستان به این موضوع ورود و با انتشار مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌هایی ورود گردشگر به این شهرستان را ممنوع اعلام کردند.

بنا بر اعلام ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فریدون‌شهر اکنون همه محورهای  خاکی و یا آسفالت این منطقه که به شهرستان‌های مجاور منتهی می‌شوند مسدود است و تردد تنها  از طریق جاده اصلی این شهرستان  با نظارت اکیپ پایش سلامت مستقر در آن مکان انجام می‌شود.

فرماندار چادگان نیز پذیرش مهمان در همه مجموعه‌های گردشگری و تفریحی تا پایان فروردین‌ماه در این شهرستان را ممنوع  اعلام کرد.

بنا بر مصوبه ستاد مدیریت کرونا و شورای تأمین چادگان، اکنون نقاط ورودی شهرها و روستاهای این شهرستان نیز در مرحله اول به مدت سه روز توسط اکیپ‌های سنجش سلامت کنترل  می‌شود و از افراد غیربومی تست ابتلا به کرونا گرفته خواهد شد که در صورت مشاهده علائم اولیه، افراد مشکوک به  پزشک معرفی و در صورت مثبت بودن  نتیجه آزمایش، قرنطینه می‌شوند.

اجاره سوئیت ممنوع

در همین راستا کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان فریدن نیز با صدور اطلاعیه از مشاوران املاک درخواست کرد به‌هیچ‌عنوان مجاز به اجاره یا رهن ملک به افراد مهاجر و غیربومی نیستند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین میاندشت نیز در اطلاعیه‌ای  به همه بنگاه‌های املاک و مراکز رهن و اجاره، هشدار داد هرگونه اقدام به رهن و اجاره واحدهای مسکونی به افراد غیربومی شهرستان به هر مدت،  بدون اجازه و تائید و هماهنگی  شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اکیداً ممنوع است و در صورت مشاهده یا گزارش مردمی مبنی بر تخلف از این اطلاعیه، واحد متخلف به شورای تأمین و مراجع قضایی معرفی و واحد مربوطه پلمپ خواهد شد.

اصفهان رتبه چهارم مبتلایان را دارد

در همین راستا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه اصفهان پس از استان‌های تهران، قم و گیلان در رتبه چهارم ابتلا به این بیماری قرار دارد.  اعلام کرد: تا هفدهم اسفند از ۸۶۷ نمونه مشکوک گرفته‌شده در استان اصفهان به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۲۳۴ مورد ابتلا به کرونا، مثبت و قطعی و جواب ۶۳۳ مورد منفی بود.

آرش نجیمی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند، شمار آن‌ها را در اصفهان ۱۲۶ نفر، نجف‌آباد ۱۶ نفر،شاهین‌شهر و میمه ۱۳ نفر، نطنز ۱۳ نفر، اردستان ۱۱ نفر، لنجان ۱۰ نفر، مبارکه ۱۰ نفر، شهرضا هشت نفر، فلاورجان هفت نفر، نایین ۶ نفر، خمینی‌شهر چهار نفر، گلپایگان سه نفر، خوانسار سه نفر، فریدن ۲ نفر، چادگان یک نفر و سمیرم یک نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها