فرماندار تایباد گفت: اقلام بهداشتی کشف شده در گمرک دوغارون با همکاری دستگاه قضا و اداره کل گمرک دوغارون به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده شد.

تحویل اقلام بهداشتی کشف شده در گمرک دوغارون  به شبکه بهداشت و درمان تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح  در جریان بازدید از بیمارستان تایباد  اظهار کرد: به شدت نسبت به خروج اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش‌های پزشکی و محلول‌های ضد عفونی حساس هستیم و در همین رابطه چند محموله نیز در گمرک دوغارون کشف و ضبط شد.

فرماندار تایباد افزود: در همین رابطه با همکاری دستگاه قضائی و اداره کل گمرک دوغارون، اقلام کشف شده در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد قرار گرفت.

سیاح در خصوص خروج اتباع خارجی از مرز دوغارون گفت: با هماهنگی که با اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان داشتیم، اتباع افغانستانی که برای خروج از مرز دوغارون راهی شهرستان تایباد می‌شوند، ابتدا در مبدا کنترل می‌شوند، سپس با تدابیر اندیشیده شده، بدون توقف در حوزه سرزمینی شهرستان تایباد، مستقیماً به نقطه صفر مرزی منتقل می‌شوند. همچنین اتوبوس‌ها نیز پس از خروج مسافرین، بلافاصله ضد عفونی می‌شوند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان تایباد با تقدیر از اقشار مختلف مردم، به ویژه همراهی و همکاری ائمه جمعه و جماعات شهرستان، گفت: خوشبختانه تا امروز شنبه ۱۸ اسفندماه، هیچ مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان ما وجود نداشته و از این حیث تایباد، پاک است.

وی افزود: از مردم شهرستان تقاضا دارم تا با توکل به خداوند متعال و توجه به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان بهداشت و درمان، به ویژه از سفرهای غیر ضروری شهری و خارج شهری پرهیز کنند.

سیاح تصریح کرد: همچنین لازم است به دلیل قدرت و قابلیت بسیار زیاد انتشار بیماری مذکور و عوارض خطرناک ناشی از سرایت آن در بین مردم به ویژه افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و … مردم شریف شهرستان از شرکت در اجتماعات، حتی مراسمات ترحیم یا عروسی و… پرهیز نمایند.

منبع : مهر

برچسب‌ها