رشت- درحالی‌که تمامی مسئولان بهداشتی و درمانی فریاد می‌زنند که راه مبارزه با کرونا توسعه بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های آی سی یو نیست بلکه راه مقابله با این بحران سخت ، بسیار ساده و آن‌هم پیشگیری و در خانه ماندن است اما شلوغی بازار آن‌هم هنگام غروب گواه این موضوع است که ظاهراً گوش خیلی از افراد به این حرف‌ها بدهکار نیست.

ترافیک در بازارهای رشت افزایش یافت/پلاک های غیر بومی  در خیابان جولان می دهند

قدس آنلاین-گروه استان ها:درحالی‌که کرونا هم چنان در رشت قربانی می‌گیرد و تاکنون به پرسنل بیمارستان رازی و بسیاری از هم‌وطنان رحم نکرده است اما  عده‌ای از  مردم در آستانه شب عید ترجیح داده تا از اطراف استان به مرکز استان آمده و رخت و لباسی نو تهیه کنند!

خیابان های شهر رشت اگرچه روزها خلوت است و بنا بر گفته رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی این موضوع خود مشکلی دیگر به نام افزایش تصادفات را رقم‌زده است اما متأسفانه همین‌که به غروب نزدیک می‌شویم احساس می‌شود که بر تعداد خودروها و آدم‌ها در پیاده‌روها افزوده‌شده است.

بسیاری از شهروندان که در هفته گذشته خود را در خانه قرنطینه کردند حال به نظر می‌رسد که حوصله‌شان سر رفته و یا به این باور که تاکنون اتفاقی برایشان نیفتاده دقیقاً در هنگام طغیان ین بیماری هوای خرید و تفریح به سرشان زده است.

افزایش پلاک‌های غیربومی

اگرچه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در رسانه‌ها گفته‌شده است راه‌های ورودی گیلان بسته‌شده و این استان مهمانی را از استان‌های دیگر نمی‌پذیرد، اما رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گیلان اظهار می‌کند: طی روزهای اخیر وجود تردد خودروهایی با پلاک شهرهای دیگر استان در رشت افزایش‌یافته است.

سرهنگ طالبی هم‌چنین می‌افزاید: متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد ترافیک نسبی ناشی از عدم توجه شماری از شهروندان و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی مبنی بر «بیرون نیامدن از منزل مگر در زمان اضطرار»هستیم.

وی عنوان می‌کند: باوجود درخواست‌های مکرر از مردم طی روزهای اخیر بسیاری از شهروندان شهرستان‌های دیگر استان برای خریدهای نوروزی به رشت مرکز استان آمده‌اند و این امر در بازار رشت و پیرامون آن مشهود است.

 وی خاطرنشان می‌کند: این امر نشان‌دهنده آن است که این دسته از شهروندان هنوز جدی بودن ویروس کرونا و درخطر بودن سلامتی‌شان را درک نکرده‌اند.

افزون بر ۵ هزار نفر بستری شدند

در همین رابطه نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۶۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به بیماری حاد و عفونی تنفسی بستری هستند.

 دکتر محمدحسین قربانی افزود : طی بیش از دو هفته گذشته از شیوع ویروس کرونا در استان درمجموع تا شب دوشنبه ۵ هزار و ۲۴۳ نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

 وی عنوان کرد : از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۷ نفر معادل ۵۷ درصد کل بیماران بهبودیافته و ترخیص شده‌اند لذا برای پیشگیری و مقابله با این بیماری هنوز توصیه اکید به مردم همین است که در خانه بمانند تا درامان باشند.

برچسب‌ها