خرم‌آباد- «شایعه» ترویج‏ خبری ساختگی است که بر پایه بزرگ‏نمایی، رعب آفرینی و یا تحریف استوار است و متأسفانه در روزهای اخیر شاهد آن هستیم که شایعات در مورد کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیداد می‌کند و اخبار مستند و مطالب مفید درباره پیشگیری از ابتلا به این ویروس بین آن‌ها گم‌شده است.

«شایعه» مردم خرم‌آباد را از خانه به کف بازار کشید

قدس آنلاین-گروه استان ها: این شایعات که تاکنون به دلایل مختلف مانند مصرف الکل برای ضدعفونی بدن تاکنون جان بسیاری از هم‌وطنان را گرفته است توسط برخی افراد سودجو منتشر می‌شود.

متأسفانه عده‌ای از افراد کلاه‌بردار با دامن زدن به اخبار و شایعات در فضای مجازی، قصد سودجویی اقتصادی رادارند مانند شایعه تعطیلی بازار خرم‌آباد که موجب شد درحالی‌که بسیاری از مردم برای درامان ماندن از بیماری در خانه نشسته بودند ناخودآگاه از ترس قحطی و کمبود مواد غذایی به سمت خیابان‌ها سرازیر شوند.

ازدحام در بازار

درحالی‌که مسئولان خرم‌آباد دغدغه در خانه ماندن مردم را داشته و حتی طی هفته گذشته با حضور در برخی محله‌ها و بازارها از مردم خواستند تا برای حفظ سلامتی در خانه بمانند اما متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی با شایعه تعطیلی بازار بسیاری از خانواده‌ها را دچار رعب  و وحشت کردند و این موضوع باعث شد تا بسیاری از خانواده‌ها برای ذخیره‌سازی اقلام موردنیاز خود به خیابان‌ها بیایند!

این موضوع موجب شد تا حتی برخی اصناف درخواست افزایش قیمت بدهند  و البته برخی هم خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده و مردم که در هراس کمبود کالاهای اساسی بودند بدون توجه به نرخ‌گذاری‌ها، مایحتاج خود را خریدند و ذخیره کردند.

مردم نگران نباشند

در همین راستا فرماندار خرم‌آباد روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا بابیان اینکه هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص تعطیلی بازار گرفته نشده و واحدهای تأمین‌کننده مایحتاج مردم در حال فعالیت هستند اظهار کرد: شهروندان به‌هیچ‌وجه نگران تأمین مایحتاج خود نباشند چراکه از طریق دستگاه‌های متولی اقلام اساسی و مواد خوراکی برای ایام  نوروز و  چندین ماه تأمین‌شده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در تمام‌روزهای جاری باز و فعال هستند.

جعفر طولابی از مردم خواست تا به‌به شایعات و جوسازی‌های فضای مجازی توجه نکنند چراکه تا امروز هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها اتخاذ نشده است. 

وی گفت: در شرایط کنونی به شهروندان پیشنهاد می‌شود برای خریدهای غیرضروری از منزل بیرون نروند تا سلامت خود و خانواده‌شان حفظ‌شده و مقابله با کرونا تسهیل شود.

تعطیلی بازار شایعه است

در همین حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در سطح استان نداریم بنابراین مردم به شایعات توجه نکنند.

محمدرضاصفی خانی با تأکید بر اینکه وضعیت ذخیره مواد غذایی و اقلام اساسی در استان مطلوب است ادامه داد: اکنون ۲۸۰ تن مرغ منجمد، ۲۸۰ تن گوشت منجمد و ۸۰۰ تن برنج با همکاری جهاد کشاورزی استان تأمین‌شده و در حال توزیع است.

وی تصریح کرد: این اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده‌فروشی‌ها توزیع می‌شود و در روزهای آینده نیز ۳۰۰ تن برنج دیگر وارد بازار خواهد شد.

صفی خانی تأکید کرد:  قصابی‌ها، واحدهای پروتئینی، فروشگاه‌ها و اصنافی که اقلام اساسی موردنیاز مردم را تأمین و توزیع می‌کنند به‌هیچ‌عنوان تعطیل نخواهند شد و فعالیت خود را به روال سابق ادامه می‌دهند .

برچسب‌ها