شهرکرد- مردم میهمان نواز چهار محال و بختیاری که همه ساله با برپایی سیاه چادر در ورودی های شهر و به تن کردن لباس عشایر با دوغ و چای آتشین از میهمانان خود پذیرایی می کردند و در چنین موقعی از سال مشغول آب و جاروی شهر بودند اما امسال با نگاهی شرمسارانه در حالی که توان بازگو کردن این جمله را ندارند اما از پذیرش میهمان معذورند.

چهار محال و بختیاری از پذیرش میهمان معذور است

قدس آنلاین-گروه استان ها: سایه بیماری کرونا که این روز ها بر سلامت هم وطنان ما سنگینی می کند بنا بر گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تاکنون جان ۶ نفر از هم وطنان ما در این استان را گرفته است و ۴۹ نفر را مبتلا کرده است.

هر سال در اسفند ماه، شور و شوقی برپا بود و مسوولان هم در صدد تدارک امکانات مورد نیاز برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی بودند و هلال احمر در ورودی های شهر، چادر میزد تا به استقبال مسافران برود و به تازه واردها جاذبه های چهار محال و بختیاری را معرفی کند اما امسال همین بچه های هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در همان نقاط مستقر شده اند تا مسافران را کنترل کنند.

در ورودی های اصلی استان گروه هایی مستقر شده‌اند تا از ورود مسافران مشکوک به کرونا جلوگیری کنند و اگر مسافری مشکوک بود وی را قرنطینه کنند و گردشگرانی که روزی به هتل می رفتند الان باید در قرنطینه بمانند تا هم خود در امان باشند هم دیگران.

هیچ واحد اقامتی پذیرش ندارد

اگر چه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا پیش از این درجلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که مورخ ۱۷ اسفند ماه برگزار شد تعطیلی مسافرخانه‎ها، مهانسراهای دولتی، زائرسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای تصویب شد اما بلاتکلیف ماندن وضعیت هتل ها و پذیرش آن ها موجب شد تا طی روز های اخیر موجی از نارضایتی از این بابت پدیدار شود.

بسیاری از مردم و مسئولان بر این نکته تکیه داشتند که پذیرش هتل ها می تواند انگیزه سفر در مسافران را افزایش داده و به برای سلامتی مردم این استان و حتی گردشگران مخاطره آمیز شود که خوشبختانه با خبری که سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در آخرین روز از هفته گذشته اعلام کرد این دغدغه نیز رفع شد.

اقامت در هتل ها ممنوع  است

فرجام سمیعی روز پنجشنبه در دیدار سرزده از برخی هتل‌ها و مراکز اقامتی اظهار کرد: به‌ منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا قرار شد تا تمامی این مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر، مجتمع‌های سرگرمی تفریحی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی تا اطلاع بعدی از پذیرش هرگونه گردشگر داخلی و خارجی پرهیز کنند.

وی گفت: پذیرش گردشگر در تمامی مراکز اقامتی زیرمجموعه این اداره کل ممنوع است و این استان میزبان گردشگران نخواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه هم‌اینک هیچ گردشگری در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اسکان ندارد یادآور شد: در همین راستا با هرکدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان که خلاف این مهم، عمل کنند و یا نکات بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود و از شهروندان نیز درخواست می کنیم در صورت مشاهده مراتب را گزارش کنند.

برچسب‌ها