خراسان شمالی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: قربانیان کرونا در خراسان شمالی به ۵ نفر افزایش یافت که ۳ نفر از آنان در بجنورد، یک نفر در گرمه و یک نفر هم در اسفراین متاسفانه فوت شده اند.

قربانیان کرونا در خراسان شمالی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی گفت: هم اکنون ۱۱۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند که آزمایش ۱۶۲ نفر از آنان منفی اعلام شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۴۵ بیمار اثبات شده مبتلا به کووید ۱۹ در استان در حال درمان هستند که از این تعداد در شهرستان های بجنورد ۲۲ نفر، شیروان ۵ نفر، مانه و سملقان ۴ نفر، جاجرم ۲ نفر، گرمه ۱ نفر و اسفراین ۱۱ نفر بطور قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بوده و در بیمارستان ها بستری هستند.

هاشمی با اشاره به ترخیص ۲۱۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ گفت: با تلاش های مستمر کادر درمانی در بیمارستانهای استان، تاکنون ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از بیمارستانهای سطح استان مرخص شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروز را به تعویق بیاندازید.

هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی و شستن مکرر دستها، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری تاکید کرد.

برچسب‌ها