طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته با۳۰ نفر افزایش به ۴۲۵ نفر رسید.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی ۴۲۵ نفر شد/ افزایش ۳۰ نفری آمار مبتلایان

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز شنبه، ۲۴ اسفندماه، هزار و ۳۶۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

بر این اساس تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی تا ظهر امروز، با ۳۰ نفر افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲۵ تن رسیده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا امروز، در مجموع ۲ هزار و ۵۴۴ بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و ۴۸۵ نفر متعلق به مشهد و ۱۲ شهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

تاکنون یک هزار و ۶۰۳ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند که ۸۵۳ نفر آنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشس دارد طی این مدت ۴۳۹ نفر بوده که ۲۹۲ نفر آنان با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.

۲۵۴ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که ۱۹۶ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت ۱۳۹ بیمار حاد تنفسی داشته که ۸۹ نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد ۱۳۲ نفر است که تاکنون ۱۰۲ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام نیز ۹۵ نفر به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه ۷۲ نفر آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها