قم – همزمان با اعلام استانداری قم ، تولیت حرم حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد جمکران در یک بیانیه مشترک به منظور تعطیلی این دو مکان مقدس باهدف مشارکت در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا اما متاسفانه ای عده ای هنجار شکن با تجمع در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه ضمن تجمع و سر دادن شعار در کمال ناباور نسبت به شکستن یکی از در های حرم برای ورود به صحن مطهر اقدام کردند.

بدخواهان انقلاب بدترین امتحان را دادند/حرمت شکنان باید مجازات شوند

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است در روزهای اخیر که مطالبه فعالان و رسانه های قمی  برای بسته شدن امکان مذهبی و مراکز عمومی در قم افزایش یافته بود و زمزمه هایی در مورد بستن درهای حرم مطرح شده بود، برخی  شبکه های مجازی فراخوانی را منتشر کردند و از افراد برای تجمع و جلوگیری از این اقدام دعوت به تجمع  کردند.

متاسفانه پس از انسداد در های حرم مطهر برای حفظ سلامتی مردم اما افرادی با حضور در  مقابل تعدادی از درهای حرم مطهر دست به اعتراض زدند.

به محض اعلام بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت معصومه (س) عده ای از افراد که به نظر می رسید، بصورت هماهنگ و از پیش برنامه ریزی شده در محل جمع شده بودند دست به اعتراض زدند و اقدام به دادن برخی شعارهای مذهبی کردند و در نهایت نسبت به شکستن بخشی از در های حرم اقدام کردند.

برخی افراد که هنوز مشخص نیست چه وابستگی  های احتمالی جریانی و فرقه ای دارند در  اقدامی مشکوک، اقدام به شکستن یکی از قاب های سمت راست پایین در ورودی حرم در خیابان ارم موسوم به درب ساعت کردند، امری که بازتاب گسترده ای در میان مردم قم داشته و موجی از انتقاد را نسبت به این عمل برانگیخته است. 

واکنش حوزه علمیه قم

در همین راستا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات رخ داده اخیر توسط عده‌ای درحرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تاکید کرد: هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) باشد.

در این اطلاعیه آمده است: حوزه‌های علمیه با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامه‌ها براساس دیدگاه‌ها وتوصیه‌های کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته‌است.

در این اطلاعیه افزوده شده‌است: حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ بودند و برخلاف برخی نظرات کج‌اندیشانه و شبهه افکنی‌های مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمک‌کار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.

این اطلاعیه حاکی است: اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلایی عالم‌گیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه شده، روشن است که محوریت توام عقلانیت و معنویت در پشت‌سرگذاردن این ایام کرونایی مهم‌ترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

در این اطلاعیه بیان شده است: حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) قرن‌ها است که ملجا و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به‌ویژه مجاوران حضرتش بوده و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایت‌مدار قم و علمای معظم آن است؛ خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: اما بدون شک هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است، ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همه‌جانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.

درقسمت دیگری از این اطلاعیه  آمده‌است: حال که بدخواهان و دشمنان  میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرایط بی‌رحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کرده‌اند و با انجام اقداماتی افراط‌گرایانه و به‌دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمده‌اند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.

اعتراض هیئت های مذهبی

گفتنی است در پی اهانت گروهی معدود به حرم حضرت معصومه(س) و شکستن بخش از درب حرم مطهر جمعی از هیئت‌ها و تشکل‌ها مذهبی قم با صدور بیانیه هایی این اقدام را حرمت شکنی به محضر اهل بیت(ع) خوانده و آن را محکوم کردند.

در این بیانیه ها هیئت های مذهبی ضمن تاکید بر تبعیت از تصیمات تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئولان استانی مبنی بر تعطیلی اماکن مقدس به منظور پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، بر برخورد قاطع با حرمت شکنان توسط مراجع انتظامی و قضایی تاکید شده است.

برچسب‌ها