۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 697109

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی قادر آشنا را به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

قادر آشنا جانشین شهرام کرمی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی قادر آشنا را به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

در حکم وزیر ارشاد خطاب به قادر آشنا آمده است:

«نظر به تعهد، توان و تجربیات ارزنده جناب عالی در عرصه‌های فرهنگی و هنری بنا به پیشنهاد معاون امور هنری به موجب این حکم به سمت «مدیرکل هنرهای نمایشی» منصوب می‌شوید.

هنرهای نمایشی به عنوان "هنر بنیادین" نقش بی بدیلی در بالندگی سایر رشته‌های هنری دارد و انتظار می‌رود با برنامه ریزی دقیق و تعامل سازنده با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین کمک به فعال سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام‌های مؤثری بردارید.»

یادآور می‌شود شهرام کرمی مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی در روزهای اخیر استعفای خود را از این سمت اعلام کرده بود.

کرمی در استعفای خود برای سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت:

«احتراما با توجه به پایان مأموریت اینجانب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظر به حجم فعالیت‌های اداره کل هنرهای نمایشی و سختی و دشواری مسؤولیت این حوزه با نهایت احترام و سپاس از توجه و حمایت همیشگی شما برادر خوب و مهربان بدین وسیله انصراف خود را از تداوم همکاری در این مجموعه به حضورتان اعلام می‌کنم.

در این دو سال به پاس احترام به مهر و اعتماد جنابعالی و احساس تکلیف فردی جهت خدمت به جامعه هنرمندان با همه دشواری و سختی این حوزه از هیچ تلاش و کوششی برای موفقیت مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری دریغ نداشته ام. اینک برای تداوم این همکاری با انبوه مشکلات این مسؤولیت که فارغ از امور اجرایی توأم با انتظارات خانواده هنرمندان تئاتر و محدودیت اعتباری و ساختاری همراه است، اینجانب توان ادامه فعالیت نداشته و احساس می‌کنم تا همین زمان وظیفه خود را در قبال کشور و هنرمندان انجام داده ام. دنیای هنر و قلم خواسته فردی من بوده و اینک ترجیح می‌دهم در کنار خانواده و فرزندان این تجربه گرانبهای عمرم را برای روزهای روشن آینده در فضای هنر صرف کنم. وظیفه دارم از لطف و مهربانی و عنایت شما برادر بزرگوار تشکر نموده و امید دارم پایان همکاری ما آغازی برای روزگار همیشگی دوستی و مهربانی در حق این حقیر باشد.»

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح سپاسی از خدمات شهرام کرمی قدردانی کرد.

در متن لوح سپاس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«از تلاش و ممارست جناب عالی در دوره مسؤولیت اداره کل هنرهای نمایشی صمیمانه قدردانی می‌کنم. تعهد، مسؤولیت پذیری، تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی از نقاط درخشان کارنامه مسؤولیت جناب عالی است.

از خداوند متعال تداوم توفیقات جناب عالی و سربلندی و عزت ایران اسلامی را خواستارم.»

قادر آشنا مدیرکل جدید هنرهای نمایشی پیش از این به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها