استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دلتنگی برای زیارت بارگاه حضرت رضا علیه‌السلام نشانه معرفت است، بر اهمیت خلوص و ارتباط قلبی در زیارت از راه دور و نزدیک تأکید کرد و گفت: قبولی زیارت مشروط به حضور در حرم مطهر نیست.

دلتنگی برای زیارت بارگاه حضرت رضا(ع) نشانه معرفت است/ قبولی زیارت مشروط به حضور در حرم نیست

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه یکی از دوست داشتنی‌ترین عبادات ما زیارت حرم امام رضا علیه‌السلام است، اظهار کرد: گاهی اوقات فراقی برای قدر دانستن یک نعمت حاصل می‌شود که اکنون این فراق به واسطه ویروس کرونا پدید آمده است.

وی با بیان اینکه به واسطه این فراق قطعا دلتنگی برای عاشقان امام رضا علیه‌السلام و عموم مؤمنین پیش می‌آید، گفت: توصیه می‌کنم دل شکسته خود را به درب خانه اهل بیت علیهم‌السلام به خصوص امام موسی بن جعفر علیه‌السلام ببرید و با این دل شکسته برای رفع این بلا دعا کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه قطعا بسته شدن درب‌ حرم‌های مطهر را دوست نداریم ولی بنا بر اقتضای زندگی جمعی وقتی تصمیمی گرفته شده باید همه همراهی کنند، افزود: زائرانی که قصد سفر به مشهد جهت زیارت امام رضا علیه‌السلام در ایام نوروز را داشته‌اند، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا نتواسته‌اند مشرف شوند؛ بدون شک بر حسب نیت زیارت‌شان قبول است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: هر کس که دلش برای امام رضا علیه‌السلام تنگ است، بداند که ابتدا امام رضا علیه‌السلام دلش برای او تنگ شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: زائران بدانند که دوری، صبوری و تحمل فراق برای زیارت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام برایشان اجری مضاعف دارد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: مجاوران حضرت رضا علیه‌السلام دلشان برای حضور در حرم مطهر رضوی و زیارت امام رضا علیه‌السلام تنگ شده و در این شرایط تحمل و صبر می‌کنند، این نشان‌دهنده اوج معرفت دینی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها