کرج – استان البرز متاسفانه در طی ماه جاری به یکی از کانون های درگیر به بیماری کرونا تبدیل شده به طوری که شمار مبتلایان آن به بیش از دو هزار نفر رسیده است از همین رو بسیاری از مسئولان نهاد های فرهنگی و آموزشی برای اینکه اوقات فراغت خانواده ها به نحو مطلوب پر کنند و وقفه ای در ارائه برنامه های نوروزی پیش نیاید بسیاری از برنامه های خود را به صورت مجازی به مردم ارائه می کنند.

مسابقات نوروزی بهانه ای برای خانه ماندن/خانواده های البرزی ها جایزه می گیرند

قدس آنلاین-گروه استان ها: در همین راستا سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با برگزاری مسابقه کتابخوانی با شعار «هرخانه یک مرکزمطالعه» و هم چنین رقابت های دیگری هم چون سفره آرایی هفت سین، عکاسی و برگزاری جشن های مذهبی ضمن ارائه خدمت به شهروندان آن ها را به خانه ماندن تشویق کرده است.

در همین رابطه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اعلام کرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا و خودداری مردم از مسافرت، جشنواره های فرهنگی خانگی با جوایز نفیس برای نوروز ۹۹ شهروندان کرج برگزار می شود.

علیرضا رحیمی یکی از برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج را برگزاری جشنواره تزئین سفره های هفت سین نام برد و افزود: در این جشنواره شهروندان می توانند سفره های هفت سین را تزئین و تصاویر گرفته شده را برای مسابقه ارسال کنند.

وی با ذکر این نکته که مهلت شرکت در این جشنواره تا ۱۳ فروردین می باشد ادامه داد: جشنواره دیگر نوروزی برگزاری مسابقه عکاسی، پوستر و انیمیشن با موضوعات همدلی در خانه، نوروز بدون دید و بازدید، بهداشت در نوروز، خانه پدری و سرگرمی های خانگی  است.

وی هم چنین به مسابقه عکاسی جشن اعیاد شعبان اشاره کرد و ادامه داد: عموم شهروندان  در روزهای پر برکت شعبان و ولادت امام حسین(ع)، حضرت سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) نسبت به برپایی جشن های خانگی در کنار خانواده شان، نصب پرچم درب منزل، نورافشانی با موبایل روی پشت بام، شعرخوانی در حضور پدر و مادر و فرزندان اقدام کرده و با ارسال تصاویر آن، در مسابقه عکاسی شرکت کنند.

هرخانه یک مرکزمطالعه

وی هم چنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با شعار «هرخانه یک مرکزمطالعه» خبر داد و گفت: این برنامه نیز با هدف ترویج کتابخوانی در خانواده و ترغیب به حضور در منزل اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این مسابقه که از روزهای پایانی اسفند ۹۸ لغایت ۲۵ فروردین ۹۹  ادامه دارد تمام رده های سنی مجاز به شرکت خواهند بود افزود: شیوه مسابقه به این صورت است که شرکت کنندگان علاوه بر ارسال تصویر کتاب مطالعه شده به همراه نام نویسنده ی آن، می بایست خلاصه آن کتاب را (تا ۲۰ خط در قالب فایل word) با ذکر نام و نام خانوادگی، سن، کدملی و شماره همراه ارسال می کنند و به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان از سه  گروه سنی (هرگروه سنی ۱۰ نفر) به قید قرعه جوایز نفیس اهدا خواهد شد. 

آموزش دانش آموزان از راه دور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز  با اشاره به راه اندازی ستاد آموزش از راه دور به دانش آموزان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا دراین استان  لذا فرآیند آموزش از طریق فضای مجازی جریان دارد.

مهریارکرمی هدف از اجرای برنامه آموزشی از طریق فضای مجازی را حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان ذکر کرد و افزود:

وی تصریح کرد: درقالب این برنامه برای دانش آموزان از طریق راه دور تولید محتوا شده و درسامانه همگام هر مدرسه توسط اعضای شورای معلمان بارگذاری می شود.

کرمی با بیان اینکه آموزش از راه دوردر فضای مجازی مجازنیزامکان پذیر است، یادآورشد: تولید محتوای آموزشی دردرس های مختلف هرپایه در سامانه تعریف شده  تا دانش آموزان درهر ساعتی که به آن مراجعه کنند، امکان استفاده و بهره برداری آموزشی را داشته باشند.

با قرآن در خانه بمانیم

مسوول دارالقرآن بسیج استان البرز نیز از آغاز ویژه برنامه های قرآنی در نوروز ۹۹ در این استان خبر داد و گفت: پویش نوین قرآنی با شعار «با قرآن در خانه می‌مانیم» در سطح فضای مجازی از سوم فروردین ماه سال ۹۹ ویژه مردم این استان آغاز می‌شود.

علی گلدوست با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ عنوان ویژه برنامه قرآنی در فضای مجازی،  اظهار داشت: این پویش با همکاری مجموعه قرآنی شهرداری استان البرز با هدف توسعه ی فرهنگ و آرامش قرآنی برگزار می شود.

وی افزود: در این پویش مسابقاتی با عنوان نقاشی قرآنی، مفاهیم قرآنی با محوریت سوره فرقان، کتاب صراط ویژه متربیان حلقه صالحین آموزش و تربیت، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و آموزش و حفظ جزء ۳۰ قرآن توسط علاقه مندان قرائت و برگزار خواهد شد.

گلدوست با اشاره به شرایط پیش آمده با توجه به شیوه ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: در واقع این پویش برای کسب آرامش از منبع آرامش بخش قرآن و حمایت از پویش در خانه می مانیم، برنامه ریزی و تدوین شده است.

برچسب‌ها