نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره شعار سال ۹۹ گفت: رهبر معظم انقلاب در شعارهای ۱۰ ساله و مسائلی که اشاره فرموده‌اند به این مسئله اشاره داشتند و امسال باید به روند تولید شتاب داد و ظرفیت‌های داخلی ما نیز مناسب است.

 ظرفیت‌های داخلی زیرساخت "جهش تولید" است؛ باید روند تولید را شتاب دهیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری به‌عنوان دیده‌بان انقلاب مسائل و شرایط کشور را رصد می‌کنند، جمع‌بندی و ترسیم حرکت مسیر کشور است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی مسائل از سوی ایشان به‌عنوان بیانیه سال مطرح می‌شود؛ آنچه که ما احتیاج داریم و مجلس و دولت و تمام دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرایی‌کردن آن ورود داشته باشند و این مسئله شتاب‌دادن به مسئله تولید و در امتداد مباحث سال گذشته است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته این مسائل را کاملا رصد کرده‌اند که دشمنان ما تمام تمرکز خود را روی مسئله اقتصاد گذاشته‌اند و همتشان این است که از این مسیر به کشور لطمه وارد کنند و رهبری معظم انقلاب در شعارهای ۱۰ ساله و مسائلی که اشاره فرموده‌اند به این مسئله اشاره داشته‌اند و امسال باید به روند تولید شتاب داد و ظرفیت‌های داخلی ما نیز مناسب است.

وی تاکید کرد: جوانان ما نیز نشان داده‌اند به هر عرصه‌ای ورود دارند موفق هستند و باید تلاش‌های خود را در عرصه تولید و حمایت از عرصه اقتصادی که مهمترین مسئله کشور ماست شتاب جدی دهیم تا بتوانیم در خط مقدم رویارویی مستقیم با جریان مقابل ما داشته باشد و در فضای جنگ اقتصادی که دشمنان ما دنبال می‌کنند پیشتاز جلو برویم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در ادامه در مورد روند فعلی سفرها در کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: این موضوع را هنوز آحاد مردم جدی نگرفته‌اند و مسئله را با نوعی تعارفات و مسافرت را جلو می‌برند و در جاده‌ها تردد بالاست و کاهش ۲۵ درصدی مسافرت قابل دفاع نیست و بالای ۶۰ درصد باید کاهش مسافرت می‌داشتیم و این مسافرت‌ها متاسفانه موجب جابجایی و انتقال این ویروس در مبداء و مقصد می‌شود.

پژمانفر گفت: این موضوع با یک برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت باید حل شود زیرا برخی افراد رعایت نمی‌کنند؛ در بررسی‌های اولیه نیز نشان داده می‌شود برخی از این افراد حتی مبتلا به ویروس نیز هستند و این مسئله نگران‌کننده است.

وی در مورد شرایط مشهدمقدس نیز تصریح کرد: به‌هرحال باید مقداری فضا را مدیریت کرد به‌ویژه در مشهد؛ درست است که هتل‌ها و مهمانسراها تعطیل است اما ظرفیت اسکان یک میلیون نفر را به‌صورت شخصی و منازل شخصی داریم که این منازل در اختیار و یا مالکیت آن‌هاست و یا منازل خودشان است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عمده افرادی که به مشهد می‌آیند اسکان شخصی دارند و در منازل خود مستقر هستند و شاید به نوعی نسبت‌هایی نیز در مشهد داشته باشند و یا اصالتاً متولد مشهد باشند اما آنچه در حال اتفاق است این است که کسانی که در مظان این ویروس هستند از اقصی نقاط کشور به بهانه دید و بازدید خانوادگی و یا قرار گرفتن در محل اسکان خود وارد مشهد می‌شوند و یا شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این افراد دائما نیز تردد می‌کنند؛ روز گذشته چند جلسه در این زمینه داشتیم و دائما نسبت به رصد شرایط اقدام می‌کنیم و شورای مبارزه با کرونا نیز فعال است و در این عرصه نیز ما تلاش می‌کنیم.

پژمانفر تصریح کرد: اینکه مشهد باید قرنطینه شود یا خیر باید بگویم آمار دقیق ندارم و متخصص این موضوع نیز نیستم اما انتظارم این است که اگر واقعا به این نتیجه رسیدند که راه حل نهایی قرنطینه است و راه دیگری نیست در صورت عدم انجام این مسئله باید پاسخگو باشیم.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها