دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ملت ایران علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا، شجاعانه با ویروس کرونا مبارزه می کند؛ آیا زمان آن نرسیده که جامعه بین الملل بر سر ترامپ خون ریز نژادپرست برای لغو تحریم های پزشکی فریاد بزند؟

سید حسن نصرالله: زمان آن رسیده جامعه بین الملل برای لغو تحریم ها برسر ترامپ خونخوار فریاد بزند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در ابتدای سخنرانی خود با تبریک حلول سال نوی شمسی و عید نوروز به مردم ایران، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را نیز تسلیت گفت.

نصرالله: توده مردم پایه اصلی مقاومت هستند و باید با آنها روشن سخن گفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به موضوع آزادی جاسوس رژیم صهیونیستی از زندان‌های لبنان و شایعات پیرامون آن پرداخت. نصرالله گفت: باید در مورد «عامر فاخوری» جاسوس بیگانگان صحبت کنم تا افکار عمومی در سایه شایعات روشن شود. دشمن به دنبال از بین بردن اعتماد بین مقاومت و مردمی است که سند حقیقی آن هستند. اطلاعی نداریم که در مورد آزادی فاخوری معامله‌ای انجام شده باشد و اینکه ما نمی‌دانیم، یعنی معامله‌ای هم در کار نیست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ارزشمندترین چیزی که بین مقاومت و طرفداران آن وجود دارد، اعتماد است؛ بنابراین وظیفه داریم با آن‌ها شفاف باشیم. آمریکایی‌ها برای آزادی بی‌قید و شرط فاخوری بر مسئولین لبنانی فشار آوردند. آمریکا بر قضات ما فشار آورد، برخی از آن‌ها نپذیرفتند، اما در نهایت برخی به این فشارها تن دادند. طی دو ماه گذشته برخی طرف‌ها در دولت مسئله فاخوری را در سایه تهدیدات آمریکا با ما بررسی کردند.

تن‌دادن به فشارهای آمریکا خطرناک و موجب زیاده‌خواهی می‌شود

دبیرکل حزب‌الله در ادامه روشنگری‌های خود درباره نحوه آزادی جاسوس اسرائیلی اعلام کرد مقاومت هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته است.

وی تاکید کرد: ما خود یکی از طرف‌های این مسئله هستیم و در این پرونده بی‌طرف نیستیم؛ بنابراین آزادی فاخوری را نپذیرفتیم. تن دادن به فشارهای آمریکا کار خطرناکی است که موجب زیاده خواهی این کشور در تمام امور می شود. هنگامی که از ما در مورد آزادی فاخوری سوال شد پاسخ ما واضح بود که این یک مسئله انسانی است و نباید به فشارها تن داد. من شخصا از طریق رسانه ها از خبر آزادی فاخوری مطلع شدم. پس از آنکه تصمیم به منع سفر فاخوری گرفته شد آمریکا سعی کرد او را از فرودگاه بیروت فراری دهد اما مسئولان امنیتی مانع شدند. از همان روز اول بازداشت فاخوری رفع اتهام او را نپذیرفتیم و خواستار محاکمه عادلانه شدیم. از جلسه دادگاهی که تصمیم به آزادی او گرفت مطلع نبودیم.

نصرالله: دولت لبنان هیچ‌گاه دولت حزب‌الله نبوده است

دبیرکل حزب‌الله خاطر نشان کرد: از بسیاری از تصمیمات دادگاه نظامی و دستگاه های قضائی اطلاع نداریم و در آن دخالت نمی‌کنیم. اتهاماتی که در پرونده فاخوری به ما زده شد مبتنی بر این موضوع بود که دولت لبنان در دست حزب الله است. هیچ روزی دولت لبنان دولت حزب الله نبوده است. نه دولت، نه موسسات آن و رؤسای آن به هیچ وجه تابع حزب الله نیستند. هر کس بر تحمیل مسئولیت آزادی فاخور به ما اصرار دارد، در دایره دشمن قرار دارد. تصمیم آزادی فاخوری در دولت مطرح و اتخاذ نشد.

سید حسن نصرالله گفت: به جای آنکه از آمریکای جلاد عصبانی باشند از قربانی عصبانی هستند. دلیل اینکه آمریکا بر لبنان سیطره ندارد، تصمیماتی است که برخی از قضات شجاع ما اتخاذ کرده‌اند. باید پرونده فاخوری همچنان به عنوان یک متهم و فراری از عدالت پیگیری شود. از انجام تحقیقات در مورد تصمیم دادگاه نظامی برای آزادی فاخوری که با اتفاق نظر تمام اعضای آن اتخاذ شد، حمایت می‌کنیم.

خط قرمزهای حزب‌الله، شک و توهین به مقاومت است

سید حسن نصرالله ضمن دفاع از مقاومت کنونی منطقه با تاکید بر روشنگری، محور مقاومت را شریف‌ترین و عاقل‌ترین مقاومت عصر حاضر دانست که شک و توهین به آن از خط قرمزهای اصلی است.

وی اعلام کرد از این به بعد، ما تحت هیچ شرایطی نه از دوستان، نه از نزدیکان و نه از متحدان خیانت و شماتت را نخواهیم پذیرفت. این مقاومت، شریف‌ترین و عاقل‌ترین مقاومت عصر حاضر است. دو مورد خط قرمز وجود دارد که به هیچ وجه قابل قبول نیست: شک به مقاومت و توهین به آن. این از بدبختی روزگار است که من از مقاومت در قبال یک مزدور اسرائیلی و قاتل و جنایتکار دفاع کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اقدامات مربوط به ویروس کرونا تقویت و چارچوب هایی اجتماعی برای کسانی که مخالف این اقدامات هستند تشکیل شود. این عیب است که با ویروس کرونا مبتنی بر قواعد ظائفه ای تعامل شود. از دولت در هر تصمیمی مربوط به قرنطینه هر منطقه ای که اتخاذ کند حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون 20 هزار نفر از اعضای حزب الله در مبارزه با ویروس کرونا مشارکت دارند. تمام دانشجویان و زائران ما که از ایران آمده اند و نیز جوانانی که در سوریه می جنگند تحت آزمایش قرار گرفته اند

نصرالله در پایان تاکید کرد: این حق ماست که نسبت به شرایط اسرا، نوار غزه و تمام فلسطین در سایه ایدئولوژِِی نژاد پرستانه اسرائیل، به خاطر کرونا نگران باشیم. ملت ایران علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا، شجاعانه با ویروس کرونا مبارزه می کند؛ آیا زمان آن نرسیده که جامعه بین الملل بر سر ترامپ خون ریز نژادپرست برای لغو تحریم های پزشکی فریاد بزند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها