امام‌جمعه قوچان گفت: با توجه به اینکه مردم برای کاهش شیوع کرونا ملزم به ماندن در خانه شده‌اند سهم من به‌عنوان یک طلبه در این شرایط آگاه‌سازی در جامعه و بالا بردن معنویت برای رسیدن به آرامش در خانواده‌هاست.

ایجاد آرامش سهم امام‌جمعه قوچان در مقابله با بحران کرونا

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: این که مردم را ملزم به ماندن در منازل کرده‌اند می‌تواند در آینده مشکلات روحی برای آنان ایجاد کند و  اگر مردم در خانه بمانند و کار معنوی نکنند به تعبیری کاری پیش نمی‌رود زیرا تنها راه درمان مسائل روانی و ایجاد آرامش، افزایش معنویت است.

وی ادامه داد: احتمال این که انتشار ویروس کرونا در دنیا یک حرکت حساب‌شده از سوی دشمن بوده باشد قوی است و در این صورت سهم طلاب در مقابله با این ویروس مهم‌تر می‌شود چرا که  آگاه‌سازی جامعه تا حدودی بر عهده روحانیت است گرچه این، همه کار نیست و باید با تمام توان برای مهار این ویروس حرکت کرد.

امام‌جمعه قوچان گفت: در این شرایط وظایف ما گسترده‌تر می‌شود و در قبال مردم و جامعه باید تلاش مضاعف کنیم و به دوستان اجرایی کمک کنیم تا کارها به‌درستی اجرا شود و خیرین را نیز به همکاری دعوت نماییم  تا در این بحران مشکلات کمتر احساس شود.

دستجردی با بیان این که باید در جامعه اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام‌شده و مسائل برای مردم نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک جلوه داده شود افزود: یکی از اقدامات انجام‌شده به‌عنوان امام‌ جمعه شهرستان در این شرایط فراهم کردن امکانات معیشتی، بهداشتی و حتی فرهنگی برای افرادی است که در معرض خطر قرار دارند تا از این طریق جامعه کمی آرام‌تر شده و اضطراب در بین مردم کمتر شود.

وی با اشاره به تعطیلی بقاع متبرکه و آستان شریف امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ادامه داد: این که در لحظه آغاز سال جدید در کنار این بقاع شریف حضور داشته باشیم امری پسندیده است اما رفت‌ و آمد و تجمع موجب گسترش و تداوم این بیماری شده و به‌ طور قطع جامعه را فلج می‌کند.

امام‌جمعه قوچان گفت: هر  فردی در خانه خود یک بقعه شریف دارد که همان قلب اوست چرا که قلب‌های پاک محل رفت‌ و آمد ملائک هستند پس همان‌گونه که بقاع شریف محل رفت‌ و آمد ملائک هستند خداوند نیز به قلب‌های پاک مؤمنین عنایت دارد.

دستجردی عدم حضور مردم و تجمع در بقاع متبرکه شهرستان را خواستار شد و افزود: هنگام تحویل سال اعضای خانواده در کنار یکدیگر و در منازل برای همه بیماران، فرج امام زمان (عج) و از بین رفتن این ویروس دعا کنند.

وی با اشاره به این که با شکل نگرفتن تجمعهای مذهبی نباید معنویت دچار مشکل شود ادامه داد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان قله عبادت و معرفت هستند و تمام تلاش‌ها در این شهرستان تاکنون بر این بوده که مردم حتی اگر شده در منازل اعمالی همچون ایام البیض، نماز جعفر طیار  و اعمال ام داوود را به‌جای آورند که این مساله تاکنون بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به‌ مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستان قوچان تا روز سه‌شنبه تعداد مبتلایان به این بیماری که تست آنها مثبت بوده است ۲۱ مورد گزارش‌شده که چهار تن از این بیماران جان خود را از دست دادند و تا این تاریخ ۱۷ بیمار نیز توانسته اند پس از بهبودی از بخش قرنطینه بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان مرخص شوند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها