متخصص طب سالمندشناسی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از وظایف مهم خانواده ها در مهار بیماری کرونا را افزایش مراقبت از سالمندان در برابر شیوع این بیماری برشمرد.

مراقبت از سالمندان وظیفه مهم خانواده‌ها در مبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر لیلا صادق مقدم افزود: سالمندان به خاطر ضعف سیستم ایمنی به نسبت سایر اقشار بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریها و از جمله ویروس کرونا هستند و با حساسیت بیشتری باید تحت مراقبت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بروز بیماری کرونا در سالمندان ممکن است مانند سایر افراد در رده های سنی پایین تر به صورت تب بروز نکند ولی با ضعف و اختلال هوشیاری همراه است.

متخصص طب سالمندشناسی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: سالمندان باید از تماس با بیماران کرونایی یا افرادی که احتمال مبتلا شدن به بیماری کرونا را دارند به دور باشند و حضور در اجتماعات،  دورهمی ها، مساجد و پارکها برای همه افراد در شرایط شیوع کرونا به خصوص اشخاص سالمند خطرناک است.

صادق مقدم یکی از وظایف مهم خانواده ها در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را توجه به سالمندان خانواده بر شمرد و گفت: باید در شرایط شیوع کرونا با دغدغه زیادی نسبت به حفظ سلامت این قشر اهتمام داشت.

وی افزود: سالمندان باید با حساسیت زیادی نسبت به رعایت موارد بهداشت و مراقبتهای فردی و شستن مکرر دستها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا توجه داشته باشند.

با شیوع بیماری کرونا افزایش جمعیت سالمندان در گناباد به دغدغه مهم مسوولان تبدیل شده است چرا که ۱۲.۳۰ درصد جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهرستان سالمند کشور به شمار می‌رود.

با توجه به افزایش جمعیت سالمند در مناطق شهری و روستایی گناباد و از طرفی  روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا فقدان توجه کافی به این مساله زنگ خطری برای شیوع این بیماری در منطقه به شمار می رود.

مقابله با بحران کرونا نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها