مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع ملزومات پزشکی کادر درمانی علوم پزشکی خراسان رضوی تولید می‌شود.

روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ملزومات پزشکی در خراسان رضوی تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جوان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع ملزومات پزشکی کادر درمانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان رضوی شامل انواع ماسک ساده سه لایه و n ۹۵، لباس یک تیکه آپرون، دستکش و شیلد تولید می‌شود.
او ادامه داد: در بحث ماسک‌ها دو نوع ماسک n ۹۵ و ساده سه لایه داریم که نوع ساده آن تولید استان بوده و روزانه ۲۰ هزار عدد تولید می‌شد که اکنون با تلاش چشمگیر فعالان این عرصه شاهد تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک ساده هستیم و در جهت افزایش این میزان تولید نیز برنامه‌های ویژه‌تری داریم که به‌زودی اجرایی خواهد شد.
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نوع دیگر ماسک‌ها هم ماسک n ۹۵ بوده که تاکنون تولیدی در استان نداشتیم، اما از زمان شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی شاهد تولید روزانه ۶ هزار عدد از این نوع ماسک توسط فعالان بخش خصوصی هستیم، محصولی که تایید سازمان جهانی بهداشت را هم دارد.
جوان با بیان اینکه تولید روزانه لباس‌های یک تیکه آپرون به تعداد ۵ هزار دست از دیگر اقدماتی بوده که در این روزهای سخت کرونایی در حال انجام است، افزود: همچنین در بحث تولید هندراب نیز خوشبختانه شاهد آن هستیم که روزانه و به تعداد مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در حال تولید است و هیچگونه دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد.
او تصریح کرد: خرید دستکش طبی از شرکت‌های تولیدی و مجموعه‌های واردکننده را به‌صورت روزانه و به تعداد ۱۰  هزار جفت داریم که اولویت اولمان در این خصوص خرید محصول داخلی است و در صورت نیاز نوع خارجی آن خریداری می‌شود و خوشبختانه با مشکل و کمبودی در این رابطه مواجه نیستیم.
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین شیلد هم از کارخانه‌ها و گروه‌های جهادی خریداری می‌شود و میانگین روزانه آن ۹ هزار عدد است تا این محصول نیز بدون کوچکترین دغدغه در اختیار کادر درمانی بیماران کرونایی قرار بگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها