۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 697571

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران از استقبال کشاورزان برای کاشت درخت سنجد در چناران در سال ۹۸ برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: چون این گیاه از نظر تاب‌آوری در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی و آفات مقاوم بوده، همچنین، صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد.

کشت درخت سنجد در چناران برای نخستین بار

به گزارش قدس آنلاین، حمید حاجی‌نژاد  با بیان اینکه سمیه اشتغال این شهرستان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بوده، اظهار کرد: از این تعداد سهم جهاد کشاورزی چناران ۸۰۰ نفر بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران بیشترین اشتغال ایجاد شده را در حوزه گلخانه عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۹۸ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

وی از استقبال کشاورزان برای کاشت درخت سنجد در چناران در سال ۹۸ برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: چون این گیاه از نظر تاب‌آوری  در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی و آفات مقاوم بوده، همچنین، صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد، مورد استقبال کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

حاجی‌نژاد با اشاره به خرید گندم در سال گذشته از کشاورزان، متذکر شد: حدود ۶۰ تن گندم خریداری شده که بیش از۵۸ تن گندم خوراکی و ۲ هزار تن آن نیز بذر بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران تهیه کود را یکی از چالش‌های سال گذشته دانست و اضافه کرد:  با توجه به تنوع کود و سهم یکی از عمده‌ترین چالش بخش کشاورزی تهیه نهادهایی با کیفیت است که امیدوارم رفع این مشکل در سال ۹۹ مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه جایگاه از نظر کشت و برداشت انواع میوه‌ها، متذکر شد: در بسیاری از این موارد در میان سایر شهر ستان‌های خراسان رضوی، چناران مقام نخست را دارد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها