کره‌شمالی با استقبال از آنچه نامه‌ای از جانب دونالد ترامپ به کیم جونگ اون خواند، گفت این نشانه‌ای از "روابط ویژه و بسیار محکم شخصی" میان این رهبران، به‌رغم تنش‌های اخیر است.

ترامپ برای مبارزه با کرونا به اون پیشنهاد کمک داد

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت ترامپ تایید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا نامه‌ای به کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی فرستاده و گفته است "این با تلاش‌های او سازگار است که در دوره کنونی همه‌گیری با رهبران جهان تعامل داشته باشد."

این مقام گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا مایل به ادامه ارتباط‌ها با رئیس کیم است.

به نوشته رسانه‌ای در کره‌شمالی ترامپ طی نامه‌ای به رهبر کره‌شمالی خواست خود را برای پیشرفت در روابط دو کشور وهمکاری به قصد مبارزه با کرونا اعلام کرده است. پیونگ‌یانگ تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نکرده است.

به گزارش  رویترز به نقل از خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای (KCNA) متعلق به دولت کره‌شمالی، دونالد ترامپ نامه‌ای به قصد بهبود بخشیدن به روابط آمریکا با کره‌شمالی به کیم جونگ اون نوشته است.

خبرگزاری کره‌شمالی با استناد به کیم یو جونگ، خواهر رهبر این کشور، گزارش داد که ترامپ "قصد خود را برای همکاری در زمینه مبارزه با اپیدمی ابراز داشته و گفته که مشاهده تلاش‌های رهبر این کشور برای محافظت از مردمش در برابر خطر جدی اپیدمی او را متأثر کرده است".

این خبرگزاری چیزی درباره تاریخی که رهبر کره‌شمالی نامه ترامپ را دریافت کرده، ننوشته است.

رسانه‌های کره‌شمالی این خبر را در حالی منتشر کرده‌اند که این کشور بامداد شنبه ۲۱ مارس دو موشک بالستیک کوتاه‌برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

در واکنش به پرتاب دو موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، شورای امنیت ملی این کشور را به تشکیل جلسه فراخواند.

همچنین وزارت دفاع کره‌جنوبی آزمایش موشکی کره‌شمالی را "اقدامی  بسیار نامتناسب در زمانی که جهان درگیر ویروس کرونا" است، نامید.

کره‌شمالی تاکنون هیچ موردی از ابتلای شهروندانش به کرونا اعلام نکرده است، اما احتمال زیادی وجود دارد که شیوع بیماری به این کشور هم رسیده باشد.

مذاکرات اتمی میان کره‌شمالی و آمریکا پس از اجلاسی ناموفق در فوریه سال پیش نیمه‌کاره ماند. آمریکا و سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه کره‌شمالی به خاطر برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور مقرر کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها