معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هرگونه اتراق و تجمع شهروندان در بوستان‌ها ممنوع است و شهروندان باید توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند تا هر چه زودتر با قطع زنجیره انتقال این بیماری، شرایط در شهر به حالت عادی برگردد.

تجمع و اتراق در بوستان‌های مشهد ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله حداکثری با شیوع ویروس کرونا در سطح شهر مشهد، در ایام تعطیلات نوروز ۲۰۰ اکیپ همراه با ۷۰ دستگاه انواع خودروهای مه پاش، آتش‌نشانی و فشار قوی به صورت دو شیفت فعال هستند و سطح شهر را ضدعفونی می‌کنند.
وی اضافه کرد: ضدعفونی تمام محلات حاشیه شهر، معابر اصلی، فرعی، محورهای پیرامون درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مساجد، ورودی شهرها، مبلمان پارکی و ایستگاه‌های اتوبوس در دستور کار است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به رغم محدودیت‌هایی که برای تامین تجهیزات مورد نیاز اکیپ‌های ضدعفونی وجود دارد، تمام نیروهای اجرایی مجهز به ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی هستند و این اقلام به صورت مستمر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
یعقوبی تاکید کرد: تا زمان از بین رفتن کامل این ویروس در شهر مشهد، این فعالیت ها تداوم خواهد داشت.
تاکنون چهار هزار و ۲۲۱ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده و تحت معالجه قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۸۱۶ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده نیز  ۸۵ تن است.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها