شهرکرد- براساس اعلام هواشناسی چهارمحال و بختیاری، سامانه بارشی برف و باران از ساعات آغازین روز شنبه دوم فروردین وارد استان چهار محال و بختیاری شد که این سامانه بارشی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق و ارتفاعات با بارش تگرگ و برف همراه بود و موجب اختلال تردد در را ه های ارتباطی این استان شد.

برف و باران میهمان نوروزی چهار محال و بختیاری/تردد به کوهرنگ فقط با زنجیر چرخ

قدس آنلاین-گروه استان ها: به واسطه فعالیت این سامانه بارشی تردد در محور های این استان دچار اختلال شد  و در برخی نقاط از جمله محور لردگان به ایذه با ریزش کوه همراه بود.

گفتنی است ریزش کوه برای ساعاتی این محور ارتباطی را مسدود کرد که با تلاش راهداران در کمترین زمان ممکن این جاده پاکسازی و برای تردد مسافران بازگشایی شد.

 بارش های روز گذشته هم چنین محور ارتباطی «میانکوه» در بخش مشایخ شهرستان کیار و محور ارتباطی بخش«بازفت» شهرستان کوهرنگ را نیز با ریزش کوه و انسداد محور روبرو کرد که با تلاش راهداران و همکاری ماموران پلیس راه، هم‌اینک تمامی محورهای ارتباطی استان بازگشایی شده است.

تردد در کوهرنگ با زنجیر چرخ

به گزارش قدس آنلاین؛ سامانه بارشی جدید در استان چهار محال و بختیاری موجب برف گرفتگی و لغزندگی گردنه «شاه‌منصوری»  شد و بنا بر اعلام مسئولان راهداری تردد در این مسیر به دلیل کولاک برف فقط با زنجیر چرخ میسر است.

در همین رابطه مسئول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوهرنگ از آغاز بازگشایی مسیر ارتباطی ۱۰ روستا و محورهای فرعی این شهرستان در پی بارش برف، در سومین روز از فصل بهار در بخش مرکزی خبر داد  و گفت:  ارتفاع برف در شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ تا صبح سومین روز از سال جدید به ۱۵ سانتیمتر رسید.

وحید باقری اظهار داشت:ماموران راهداری شهرستان با همکاری بخش خصوصی، از بامداد یکشنبه راه ارتباطی  ۲۰ روستای بخش مرکزی را بازگشایی کردند و پاکسازی راه ارتباطی ۱۰ روستا و آبادی  محاصره برف دیگر نیز در حال انجام است.

وی به مسافرانی که قصد سفر به محورهای کوهستانی این شهرستان را دارند ،توصیه کرد: قبل از حرکت از وضعیت مساعد محورهای منطقه با خبر شوند.

باغداران مراقب درختان باشند

بارش برف و باران و کاهش شدید دمای هوا موجب شد تا مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص  ورود توده هوای سرد به این استان از سوم فروردین‌ماه  هشدار دهد.

مرتضی زمانپور در این رابطه عنوان کرد: به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر در این استان، کاهش محسوس دما در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود و لذا در همین راستا باغداران باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌های خود را بیندیشند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر و احتمال سرمازدگی باغ‌های این استان تاکید کرد: در این راستا پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغ‌های چهارمحال و بختیاری به‌علت کاهش محسوس دمای ناشی از بارندگی اخیر ضرورت دارد.

برچسب‌ها