نخست‌وزیر انگلیس پیش‌بینی کرد سرویس خدمات درمانی این کشور در مواجه با همه‌گیری کرونا، همانند ایتالیا دچار بحران خواهد شد.

خیلی زود شرایط بحرانی ایتالیا در انگلیس تکرار می‌شود

قدس آنلاین: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت لندن از نظر شیوع ویروس کرونا دو یا سه هفته از ایتالیا عقب‌تر است.

رویترز نوشت، نخست وزیر انگلیس پیش بینی کرد همان بلایی که بر سر سیستم بهداشتی در ایتالیا به دلیل شیوع گسترده کرونا آمده، برای کشورش نیز اتفاق بیفتد. جانسون گفت سرویس سلامت ملی انگلیس ممکن است در مواجه با همه گیری کرونا به هم بریزد.

وی گفت: اگر با هم کار نکنیم، اگر با تلاش جمعی سرعت شیوع کرونا را کاهش ندهیم، همان اتفاقی که برای سرویس سلامت ایتالیا پیش آمد در اینجا هم اتفاق می‌افتد.

دولت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اروپایی را ۵۰۱۸ نفر اعلام کرد که این آمار، ۱۰۳۵ نفر بیشتر از آمار دیروز است. این بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری در کمتر از یک روز در انگلیس است.

نحوه مدیریت دولت جانسون در مقابله با شیوع کرونا، علاوه بر رسانه‌ها و جریان‌های داخلی انگلیس، موجب افزایش انتقاد کشورها نیز شده است. پیشتر نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد در صورتی که نخست وزیر انگلیس نتواند اقدامات جدی برای کنترل ویروس کرونا در پیش بگیرد، مرزهای مشترک دو کشور را خواهد بست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها