شیراز- با آغاز سال نو و خانه نشین شدن بسیاری از آحاد مردم بسیاری از فعالیت ها نیز به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده از جمله اطلاع رسانی که برخی ها با تحلیل و بررسی اظهارات مسئولان در فضای مجازی اخباری را منتشر می کنند که صحت و سقم آن پس از بررسی به شایعه می رسد!

مسئولان شیراز افزایش تعداد مسافران را تکذیب کردند/شیراز خالی از مسافر

قدس آنلاین-گروه استان ها:استان فارس که در چنین روز هایی و در سال گذشته با انبوهی از مسافران و گردشگران همراه بود اما امسال خیابان ها، هتل ها و جاده هایش خالی از گردشگران است.

آثار تاریخی و باستانی این استان امسال برای حفظ سلامتی مردم بر روی گردشگران بسته شده است و هیچ خدمتی به مسافران داده نمی شود اما با این اوضاع برخی از خبر ها در فضای مجازی حکایت از ورود مسافران به این استان دارد.

گفتنی است بسیاری از کاربران فضای مجازی طی روز های گذشته با استناد به آمار های حمل و نقل جاده ای خواستار جلوگیری از ورود خودرو ها با پلاک غیر بومی به این استان شدند و از افزایش تعداد مسافران به استان ابراز نگرانی کردند.

این کاربران مدعی شدند در حالی که سایر استان ها راه های ورودی خود را مسدود کرده اند و اجازه ورود هیچ خودرویی را به داخل استان خود نمی دهند چرا مسئولان استان فارس چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده و اجازه ورود به خودرو های بیگانه را به این استان و به ویژه شهر شیراز می دهند؟

انسداد راه های ورودی امکان پذیر نیست

در همین رابطه معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس با اشاره به انتشار برخی کلیپ ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی استان‌های کشور محورهای ورودی خود را مسدود کرده اند و اجازه ورود مسافر نمی دهند، گفت: چنین چیزی در هیچ کدام از استان‌های کشور اتفاق نیفتاده است.

عبدالرضا قاسم پور افزود: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به هیچ کدام از استان‌های کشور اجازه نداده است که بخواهند راه ها و محورهای ارتباطی را مسدود کنند و اجازه ندهند که هم وطنان بخواهند در جاده تردد کنند و به شهرها وارد نشوند.

وی هم چنین شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش ورود مسافران از مبادی دیگر به استان فارس را تکذیب کرد و گفت: آمار های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چنین موضوعی را تایید نمی‌کند.

وی بیان کرد: کلیپ هایی که این روزها در فضای مجازی در زمینه ممنوع شدن سفر به استان ها منتشر می شود، صحت ندارد، هیچ کدام از استان ها نمی توانند مانع ورود مسافران شوند، تنها نسبت به کنترل مسافران اقدام می کنند.
وی ادامه داد: در استان فارس تدابیر و تصمیم‌هایی که اتخاذ شده است فراتر از اختیارات استانی بوده و بعضا برخی استان‌های مختلف کشور به مصوبات ستاد استانی فارس استناد می کنند.

قرنطینه جزو مصوبه ستاد ملی نیست

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم چنین با بیان اینکه محورهای ورودی هیچ کدام از استان های کشور مسدود نیست و قرنطینه کامل شهر ها نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد افزود:  بستن راه ها و قرنطینه کامل شهر ها و ممنوعیت ورود از مبدا و کنترل از مبدا نیازمند مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

 وی با اشاره به اینکه آنچه ستاد ملی تا این لحظه به استان ها اختیار داده مربوط به ۱۳ استان کشور است که استان فارس نیز جزو این ۱۳ استان نیست و آن اختیار این است که مبادی خروجی  خود را با استقرار تیم های غربالگری کنترل کنند ادامه داد: در نوروز امسال به شدت کاهش ورودی مسافر را به استان داشتیم و ورودی های استان نسبت به ایام مشابه سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

قاسم پور افزود: در استان فارس قبل از اینکه ستاد مدیریت بیماری کرونا مصوبه ای داشته باشد با دستور استاندار فارس و تصویب ستاد استانی مقرر شد محورهای ورودی استان کنترل شود که حدود ۱۲ روز است محورهای ورودی استان از سمت سایر استان ها و همچنین ورودی شهرستان ها به شدت در حال کنترل است که این نظارت ها و کنترل ها تشدید شده و با جدیت بیشتر در حال انجام است.

هیچ خدماتی به مسافران ارایه نمی شود

قاسم پور افزود: همه خدمات در استان فارس و شیراز قطع شده است و هیچ خدماتی به مسافران نوروزی داده نمی شود و به هیچ عنوان اجازه نصب و بر پایی چادر داده نمی شود، کمپ های نوروزی به طور کامل تعطیل هستند و هتل ها و مراکز اقامتی استان پذیرش مسافر ندارند.

وی اضافه کرد: مهمانسراهای دستگاه های اجرایی استان نیز تعطیل شده‌اند و هیچ خدماتی به مسافران نوروزی داده نمی شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصناف استان هم به غیر از اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: بنابراین مسافری که وارد استان فارس و شیراز می شود باید یک مرکز یا جایی باید باشد که به آنان خدمات ارایه کند که به توجه به تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری خدماتی به آنان ارایه نمی شود.
 

برچسب‌ها