مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۰۰ داوطلب بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف مبارزه با کروناجهت همکاری با ستاد مبارزه با کرونا استان اعلام آمادگی کردند.

آمادگی ۱۵۰۰ داوطلب بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی درمبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محسن ذاکریان اظهار کرد: ستاد کرونای بسیج پزشکی از نیمه دوم اسفند ماه در قالب چهار کمیته اطلاع‌رسانی، درمانی، آموزشی و نظارتی فعال شده، هرچند که فعالیت‌های پزشکان، پرستاران و بهیاران بسیجی از زمان ورود کرونا به استان آغاز شد و بسیجیان جامعه پزشکی خراسان رضوی همکاری خوبی هم با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان داشته‌اند.

وی افزود: آموزش‌های راهکارهای پیشگیری از کرونا در ۷۰ حوزه برای پنج هزار نفر در سطح شهر به خصوص مناطق حاشیه شهر برگزار شد؛ همچنین در سامانه‌های اینترنتی توصیه‌های پزشکی و سلامت در راستای اقدامات پیشگیرانه کرونایی ارائه شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد ۱۵۰۰ داوطلب بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف مبارزه با کرونا اعم از درمانی و غیردرمانی جهت همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد ۱۷۰ نفر در حوزه درمانی اعم از پزشک، پرستار، کمک پرستار، بهیار و کمک بهیار و ۱۳۳۰ نفر در دیگر اقدامات آموزشی و پیشگیرانه همکاری داشتند؛ همچنین آموزش حضوری و چهره‌به‌چهره به پنج هزار نفر در مساجد ارائه شده است.

ذاکریان تصریح کرد: آموزش‌های عملیاتی برای ۲۰۰ نفر در حوزه‌های پرستاری، بهیاری و کمک بهیاری برگزار شده تا در صورت نیاز به بخش‌های بستری کرونایی‌ها بروند که تاکنون ۲۰ نفر به بیمارستان شریعتی معرفی شدند و از این تعداد ۱۰ نفر از آنان به‌کارگیری شدند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های شهرستان‌ها همچون مشهد با قوت تمام در حال اجرا است و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار انواع ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی‌کننده، کیت، تب‌سنج و لباس مخصوص کادر درمانی بیماران کرونایی در سطح استان توزیع شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی شهر مشهد، اظهار کرد: ورودی‌های مشهد از سمت نیشابور و چناران و خروجی‌های این مسیرها را کنترل کردیم و خوشبختانه مورد مثبتی در میان زائران و مجاورانی که ورود و خروج داشتند مشاهده نشد، هرچند که انتظار داشتیم مردم به توصیه‌های پزشکی عمل می‌کردند و در ایام نوروز ۹۹ که با بحران کرونایی رودررو هستیم سفر نمی‌کردند.

ذاکریان گفت: برنامه دیگرمان همکاری با آستان قدس رضوی در ورودی‌های حرم مطهر امام رضا (ع) بود و اگر مورد مشکوکی مشاهده می‌شد در دارالشفاء تحت تست و آزمایش لازم قرار می‌گرفت تا اگر مثبت باشد به مرکز درمانی انتقال یابد.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه کرونایی در حرم مطهر رضوی پس از بازشدن درب‌های این مکان مقدس هم ادامه خواهد یافت و این کار به‌صورت مستمر و دائمی انجام خواهد شد تا سلامت زائران و مجاوران امام هشتم (ع) به خطر نیفتد؛ همچنین این دست اقدامات در مرزها و مناطق مرزی توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه امام رضا (ع) در حال انجام است.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها