طرح تشدید نظارت بر سلامت و امنیت غذایی در خراسان رضوی با فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی در ایام نوروز در حال اجراست.

فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارت بر سلامت و امنیت غذایی در خراسان رضوی با محور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا با فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی و متشکل از ۲۵۰ کارشناس دامپزشکی خراسان رضوی در ایام نوروز در حال اجراست.
دکتر احمد شریعی افزود: در قالب این طرح تشدید اقدامات نظارتی با هدف کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از عرضه فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، همه رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتلها، میهمانپذیرها و بیمارستان‌ها بازدید می‌شوند.
وی گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی ۳۶ تن انواع فراورده خام دامی غیر بهداشتی از جمله گوشت قرمز و سفید در این استان کشف و ضبط شده که طی آن ۶ پرونده به مراجع قضایی تسلیم و یک واحد متخلف نیز مهر و موم شده است.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع دهند
شریعتی افزود: طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر پیشگیری از بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد.

منبع:صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها