مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدام آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در راستای مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور بی نظیر و قابل تقدیر و قدردانی است.

اقدام بی نظیر و قابل تقدیر آستان قدس رضوی در راستای مقابله با بیماری کرونا

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: آستان قدس رضوی و در راس آن  بیمارستان رضوی اقدام بی نظیر و قابل تقدیری را در راستای مقابله بابیماری کرونا و  ارتقا سلامت  و درمان استان خراسان رضوی و بستری افراد مبتلا به بیماری های غیر کرونایی را انجام می دهد.   

  وی تصریح کرد: بیمارستان قائم در مشهد و در شمال شرق کشور مسئول پذیرش بیماران سکته مغزی است و از طرفی برای پذیرش بیماران کرونایی نیاز به ظرفیت واحد آی سی یو این بیمارستان  است و  از لحاظ پزشکی نیز به صلاح نیست که یک بیمار سکته مغزی در کنار یک بیمار کرونایی بستری شود،از این رو  با هماهنگی های انجام شده بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیمارستان رضوی و همچنین بیمه سلامت ،تمام بیماران سکته مغزی در بیمارستان رضوی بستری خواهند شد و از این طریق تمام ظرفیت بخش مغز و اعصاب و ای سی یو بیمارستان قائم(عج) آزاد شده و  ظرفیت بسیار زیادی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان قائم باز شده است .             

   دکتر رحیمی ادامه داد: برخی افراد که با شایعه سازی و ادعاهای کذب و دروغ در فضای مجازی به دنبال تخریب بیمارستان رضوی هستند باید به اینگونه اقدامات این بیمارستان توجه کنند و دست از اقدامات تخریبی خود بردارند.       

    وی افزود:این اقدام آستان قدس رضوی که در کل کشور بی نظیر است شایسته تقدیر است و باید از تولیت محترم آستان قدس رضوی ،بنیاد سلامت رضوی و مسئولان بیمارستان رضوی تقدیر و تشکر ویژه صورت بگیرد.           

 رحیمی اظهار کرد: آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات بسیار قابل توجهی را در سطوح مختلف بویژه در حوزه بستری و معاینه بیماران خارجی از کشورهای مختلف نظیر بحرین، کویت و عربستان سعودی  انجام داده است.           

  وی ادامه داد:تاکنون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۷۹۳بیمار مشکوک به کرونا  تا ساعت ۹ صبح ۴ فروردین ۱۳۹۹ شناسایی شده اند و بیمارستان شریعتی که برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و بیمارستان امام رضا(ع) نیز به تدریج در حال تکمیل است.

برچسب‌ها