چابهار- بارندگی های بهاره اگر چه همیشه موجب خوشحالی کشاورزان سیستان و بلوچستان می شود اما در طی ۴ ماه اخیر این دومین باری است که بارش های سیل آسا دسترنج روستائیان جنوب این استان را در زیر خروار ها گل و لای مدفون می کند.

سیلاب دسترنج کشاورزان سیستان و بلوچستان را شست/۷ روستا در محاصره سیل

قدس آنلاین-گروه استان ها: متاسفانه بارش های سیل آسا یک بار دیگر منازل مسکونی، بخش کشاورزی و امور زیربنایی جنوب سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد و جان ۲ نفر از شهروندان نیکشهر و شهرستان سرباز را گرفت.

بارندگی‌های شدید ۲ روز گذشته در سیستان و بلوچستان راه ارتباطی ۹۱ روستای شهرستان‌های میرجاوه و تفتان  و ۴۰ روستای شهرستان دشتیاری را قطع کرد و با تخریب سه دهنه پل در محور ارتباطی بزمان -بم  موجب انسداد محور ارتباطی این استان با کرمان شد.

۷ روستا در محاصره سیلاب

سیلاب در سیستان و بلوچستان هفت روستا را در محاصره قرار داد و موجب خسارت های جبران ناپذیری به تاسیسات و هم چنین واحد های مسکونی ساکنان آن شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعداد ۱۶۰ آسیب‌دیده سیلاب در شهرستان‌های دلگان، سراوان، خاش و چابهار طی دو روز گذشته توسط نیروهای هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند بیان کرد: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر هفت روستای شهرستان‌های یادشده درگیر سیلاب شدند که با تلاش نیروهای هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری یافتند.

رسول راشکی ادامه داد: ۱۲ تیم متشکل از ۸۴ نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در این مدت به خدمات‌رسانی به هموطنان سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان مشغول شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۲۹ دستگاه چادر، ۲۰۰ تخته پتو، هزار و ۲۵۰ بطری آب معدنی، ۱۵۶ سبد غذایی و ۹۸ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین‌ سیلزدگان جنوب این استان عنوان کرد. 

سیل دسترنج ساکنان جنوب سیستان و بلوچستان را دفن کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب ۲ روز اخیر در جنوب این استان بیش‌از ۴۰۱ میلیارد و۵۵۳ میلیون ریال به بخش کشاورزی شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج خسارت وارد کرد.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: در سیلاب اخیر آسیب جدی به واحدهای تولیدی و زیر ساخت‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شده است.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۱۳۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی و هزار و ۲۸۲ هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان در بارندگی‌های اخیر خسارت دید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تخریب ۱۴۷حلقه چاه، ۹۳رشته قنات، ۵۵ کیلومتر انتقال آب با کانال و لوله، پنج باب استخر ذخیره آب، ۲ ایستگاه پمپاژ و هشت مورد بند و سازه آبخیزداری را از دیگر خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این استان عنوان کرد.

وی گفت: همچنین ۵۵ واحد دامداری روستایی در این سیلاب خسارت دیدند و ۶۴۱ راس دام سبک و سنگین تلف شدند.

برچسب‌ها