طبق آخرین آمار جهانی، تا این لحظه ۴۲۲ هزار و ۹۴۵ نفر در جهان مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند؛ کشورهای چین، ایتالیا و آمریکا به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را دارند.

جدیدترین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از ۴۲۲۰۰۰ نفر در جهان +جدول

قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا این لحظه ۴۲۲ هزار و ۹۴۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۴۳ مبتلا در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با ۸۱ هزار و ۲۱۸ مبتلا در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

در این بین دو کشور ایتالیا و آمریکا همچنان با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و کشته شدگان مواجه هستند؛ ایتالیا با افزایش ۵ هزار و ۲۴۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع به تعداد ۶۹ هزار و ۱۷۶ مبتلا رسیده است؛ تعداد فوتی‌های این کشور نیز در مجموع ۶ هزار و ۸۲۰ نفر است. 

آمریکا نیز کماکان با افزایش چشمگیر روبه رو است؛ این کشور با افزایش ۸ هزار و ۷۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ۵۴ هزار و ۸۶۷ مبتلا رسیده است؛ تعداد فوتی‌های این کشور نیز در مجموع ۷۸۲ نفر است.

دو کشور اسپانیا و آلمان که در رده‌های بعدی قرار دارند از این قاعده مستثنی نیستند و تعداد مبتلایان آنان نیز روزانه افزایش قابل توجهی دارد؛ اسپانیا با افزایش ۶ هزار و ۹۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع با ۴۲ هزار و ۵۸ مبتلا در رده چهارم جهان قرار دارد.

آلمان نیز با افزایش ۳ هزار و ۹۳۵ مبتلا نسبت به روز گذشته، به مجموع ۳۲ هزار و ۹۹۱ مبتلا رسیده است.

ویروس کرونا , کشور چین , قاره آمریکا ,

برچسب‌ها