فرماندار گناباد گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی بستر تحقق نام‌گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب را در استان خراسان رضوی و به تبع شهرستان گناباد هموار می‌کند.

طرح مثلث توسعه اقتصادی بسترساز جهش تولید است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  افزود: اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث توسعه اقتصادی در این استان و گناباد از زیربناهای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سالجاری به عنوان جهش تولید به شمار می رود و در این راستا با بهره گیری از ظرفیتهای معینهای اقتصادی و شناخت ظرفیتهای بالقوه منطقه ای بستر رونق اقتصادی و تولید و اشتغال فراهم می شود.

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.

فرماندار گناباد گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی  از مجموع ۱۲۰ طرح تولیدی دارای مشکل ۱۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد که با مشکلاتی نظیر تامین نقدینگی، آب، برق و گاز مواجه بودند طی سال گذشته در این شهرستان شناسایی و در اولویت رسیدگی و توجه مسوولان ذیربط قرار گرفتند.

قربانی افزود: در این راستا ۱۶ تفاهمنامه با مجموع سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۹ میلیارد ریال با معین‌های اقتصادی این شهرستان منعقد شده که با تحقق این طرح‌ها برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و با ایجاد این اشتغال و راه اندازی واحدهای فوق بستر جهش تولید در گناباد هموار می شود.

وی ادامه داد: از جمله این طرحها می‌توان به طرحهای توسعه و تولید شرکتهای آراسیلیس الوند، فرآورده های دیرگداز، برش سنگ، تولید گوشت و مواد پروتئینی، تولید عکس برگردان ظروف چینی، کاشی، آجر پرسی، طرح گردشگری قنات قصبه و احداث کشتارگاه اشاره کرد که این طرحها در زمان انعقاد تفاهمنامه ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و هم اکنون با پیشرفت  ۷۵ تا ۸۰ درصدی در حال اجرا هستند.

فرماندار گناباد گفت: رهبر معظم انقلاب در پی نام‌گذاری سال گذشته به عنوان "رونق تولید"  امسال را به نام "جهش تولید" نام‌گذاری کردند و هم افزایی بیشتر و بهره گیری از ظرفیتهای بخشهای مختلف اعم از دولتی و خصوصی در مسیر رونق اقتصادی و رفع مشکلات تولید را خواستار شدند.

قربانی افزود: برای رسیدن به جهش تولید باید تولیدات داخلی علاوه بر افزایش سطح کیفی با بهره گیری از علوم و فنون جدید دارای تنوع و مطابق با نیاز روز تولید شوند تا علاوه بر تامین نیاز داخلی و خارجی قابل رقابت با تولیدات مطرح خارجی هم باشند تا به خودکفایی دست یابیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سطح کشور و به تبع آن گناباد سال گذشته در راستای تحقق رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری به توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار توجه خاصی داشت و تکمیل طرحهای نیمه تمام و واحدهای تولیدی دارای مشکل و صیانت و حمایت از واحدهای تولیدی در کنار حفظ اشتغال پایدار را مورد توجه خاص مسوولان ذیربط قرار داد.

فرماندار گناباد گفت: تسهیلگری و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان برای تولید مطابق با علوم و فنون روزآمد و نقش آفرینی بیشتر این بخش در رونق اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان رویکردهای مهم مسوولان مربوطه برای تحقق نام‌گذاری سال جاری به عنوان جهش تولید در گناباد به شمار می رود.

 رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال "جهش تولید" نام‌گذاری کرده و خطاب به دست‌اندرکاران تاکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها