رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه حدود ۳۴ هزار خودرو از اول تا پنجم فروردین از شهرهای خراسان رضوی وارد مشهد شده‌اند، گفت: همچنین در این مدت ۱۵ هزار خودرو با پلاک تهران، ۱۰ هزار خودرو با پلاک خراسان شمالی، ۴ هزارخودرو با پلاک شهرهای شمالی کشور وارد مشهد شده است.

۱۵ هزار خودروی تهرانی و ۴ هزار خودروی شمالی در ۵ روز اول فروردین وارد مشهد شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در برنامه تلویزیونی «بهاردرخانه» اظهار کرد: پلاک خودروهایی که به مشهد وارد و یا خارج شده‌اند از طریق مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد آنالیز شده که براساس آن ۷۴ درصد از ۳۵۰ تا ۳۸۰ هزار خودروی ورودی به شهر پلاک مشهد بوده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: براساس آمار ۶۰ تا ۶۵ هزار خودرو همشهریان صبح از مشهد خارج شده و شب دوباره به مشهد بازمی‌گردند که این نشان می‌دهد که این افراد به حاشیه شهر و یا ییلاقات می‌روند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۴ هزار خودرو نیز از اول تا پنجم فروردین از شهرهای خراسان رضوی وارد مشهد شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۱۵ هزار خودرو با پلاک تهران، ۱۰ هزار خودرو با پلاک خراسان شمالی، ۴ هزارخودرو با پلاک شهرهای شمالی کشور وارد مشهد شده است.

حیدری با اشاره به ممنوعیت ورود به حرم مطهر و تعطیلی بازارها و ییلاقات مشهد بیان کرد: گمان می‌کنیم مسافرانی که با این خودرو ها وارد مشهد شده‌اند یا اقوامی در شهر دارند و یا در خانه مسافرها اقامت داشته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما دراین مدت به همین میزان خودرو با پلاک مشهد خروجی از شهر داشته‌ایم که درحال بازگشت هستند لذا اکنون دو نگرانی وجود دارد نگرانی اول آن‌هایی هستند که درحال برگشت به شهر هستند که باید قرنطینه شوند و دومین نگرانی موج دوم سفرها است.

وی با بیان اینکه معتقدیم که کنترل‌ها باید در ورودی‌های شهر جدی‌تر شود تا همین تعداد خودرو نیز وارد شهر مشهد نشوند، متذکر شد: در سایر ورودی‌ها به مشهد نیز کنترل‌ها انجام شده و تعداد ۷۳۰ پرواز ورودی به مشهد به ۶۳ پرواز و تعداد قطارها از ۱۰۰ رام به ۲ رام درروز کاهش پیدا کرده است.

حیدری تاکید کرد: تصمیماتی که در مدیریت شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته‌ایم بر اساس مصالح عمومی بوده است البته شاید در این میان تعدادی نیز دچار مشکل شوند به طور مثال درخصوص تعطیلی قطار شهری اطلاعاتی به دست ما رسیده بود که افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بودند از طریق قطار شهری به یکی از مراکز درمانی در بولوار وکیل آباد مراجعه می‌کردند لذا در راستای مصلحت عمومی قطار شهری و اتوبوسرانی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌ایم.

منبع: فارس

برچسب‌ها