سازمان هواشناسی خراسان رضوی امروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها طی هفته آینده در این استان هشدار داد.

هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های خراسان رضوی طی هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی خراسان رضوی امروز با انتشار اولین اطلاعیه خود در سال جدید، در خصوص نفود و گسترش سامانه‌های ناپایدار و بارشی بر روی استان از اواخر وقت روز شنبه ۹ فروردین ماه، هشدار داد.

این اطلاعیه ضمن پیش بینی وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای، از بیشترین حجم بارش‌های رگباری طی روزهای دوشنبه و سه شنبه یعنی ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه، در سطح استان خبر داده است.

وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ از اواخر وقت شنبه هفته آتی، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را در غالب نقاط خراسان رضوی به همراه دارد.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی زمان تداوم این بارش‌ها را تا اواخر هفته آینده پیش بینی کرد و نسبت به  آبگرفتگی و ایجاد رواناب، بارش تگرگ، کاهش دما، تشکیل مه، کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل و نقل این استان به شهروندان هشدار داد.

این اطلاعیه به شهروندان خراسان رضوی توصیه کرد ضمن احتیاط در ترددهای جاده‌ای، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های بعدی مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ طی ۲۴ ساعت گذشته در ۱۵ شهر خراسان رضوی بارش باران ثبت شده که بیشترین میزان در ریوش بوده است؛ همچنین طی این مدت ریوش با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین و سرخس با ۱۷ درجه سلسیوس گرمترین نقطه خراسان رضوی بوده و بیشترین سرعت وزش باد در سرخس با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها