اردبیل– تعداد بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند بنا بر آمار رسمی تاکنون به ۳۶۰ نفر رسیده و متاسفانه این بیماری جان تعداد ۵۲ نفر را در این استان گرفته است.

آمار جان باختگان کرونا در اردبیل به ۵۲ تن رسید/کنترل ها تشدید می شود

قدس آنلاین-گروه استان ها: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آخرین روز هفته گذشته بنا اظهارات مسئولان بهداشتی از بی توجهی برخی از شهروندان در روز های پایانی سال گذشته نشات می گیرد.

 کوتاهی برخی شهروندان

در همین رابطه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان در آخرین روز هفته گذشته رشد صعودی پیدا کرد افزود: افزایش تعداد ابتلا به کرونا به خاطر عدم رعایت شهروندان و شلوغی معابر در روزهای پایانی سال گذشته است.

دکتر افشین فتحی روز پنجشنبه با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا نیز در استان‌ به  ۳۵۵ نفر افزایش یافته که نسبت به روز گذشته خود ۲۸ نفر بیشتر شده است بیان کرد:با انجام آزمایش بر روی ۷۱۰ بیمار مشکوک ابتلای این تعداد به بیماری کرونا قطعی شده است.

وی هم چنین در خصوص آمار جان باختگان ناشی از این بیماری بیان کرد: با افزایش پنج مورد فوتی جدید تعداد جانباختگان کرونا در استان به ۵۲ نفر رسیده است.

تشدید کنترل ها

در همین راستا استاندار اردبیل از تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو افزود:سلامت مردم خط قرمز ما بوده و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کنترل  تمامی ورودی و  خروجی‌های استان تا ۱۵ فروردین‌ماه تشدید می‌شود.

وی از شهروندان استان اردبیل خواست تا در خانه‌های خود مانده و  به روند کاهش ویروس کرونا و ریشه‌کنی این بیماری کمک کنند.

بهنامجو با بیان اینکه شهروندان استان تاکنون همراهی خوبی با  دستگاه‌های خدماتی و اجرایی درمبارزه با کرونا داشته اند، بیان کرد: ماندن مردم در خانه و رعایت موارد بهداشتی سیر نزولی بیماری کرونا را در اردبیل به دنبال داشته است.

استاندار اردبیل اظهارداشت: از مردم استان اردبیل که در راستای پیشگیری از بیماری کرونا همراهی بسیار خوبی داشته‌اند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

برچسب‌ها