رئیس داروخانه‌های مؤسسه خدمات دارویی رضوی از توزیع ماسک، محلول‌های ضدعفونی و داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در داروخانه مرکزی امام(ع) مشهد خبر داد.

توزیع ماسک، محلول‌ ضدعفونی و داروهای بیماران کرونایی در داروخانه مرکزی امام(ع)مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نرجس اله‌دادی  ابراز کرد: از اواسط اسفند ماه سال گذشته داروخانه مرکزی امام(ع) به‌عنوان یکی از دو داروخانه اختصاصی توزیع داروهای بیماران مبتلا به کرونا در سطح شهر مشهد که طبق تشخیص پزشک نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و با قرنطینه و درمان در خانه امکان بهبود دارند، انتخاب شد

وی افزود: همچنین با توجه به قرارداد صورت گرفته بین معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و مؤسسه خدمات دارویی رضوی، ماسک‌های معمولی با پوشش محافظ دولایه و سه‌لایه تولیدی زیر نظر این معاونت با قیمت مناسب از هفته دوم فروردین ماه ۹۹ در داروخانه مرکزی امام(ع)، داروخانه دارالشفای امام(ع) و داروخانه اورژانس عدالتیان مشهد توزیع می‌شود.

تولید و عرضه محلول‌های ضدعفونی

رئیس داروخانه‌های مؤسسه خدمات دارویی رضوی گفت: این مؤسسه با جدی شدن شیوع ویروس کرونا در کشور پس از هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دریافت مجوز تأمین الکل از آن، تولید محلول‌های ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع کرونا را از هشتم اسفند ۹۸ در دستور کار خود قرار داد.

اله‌دادی به نیاز مبرم و گسترده مردم به محلول‌های ضدعفونی و شرایط روانی حاکم بر جامعه در اسفند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین نیاز الکل از داخل استان خراسان رضوی طبق ضوابط موجود و تجهیز و گسترش فضای آزمایشگاه داروخانه مرکزی امام(ع)، در مجموع موفق به تولید بیش از ۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی طبق فرمولاسیون اعلام‌شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در این داروخانه شبانه‌روزی و قدیمی مشهد شدیم.

وی با تأکید بر توزیع محلول‌های ضدعفونی دست و سطوح در حجم‌های مختلف با توجه به مکان مصرف آنها بیان کرد: این محلول‌ها در حجم‌های ۱۰، ۲۰ و ۴۰ لیتری با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی در اختیار حدود هزار و ۱۵۰ مسجد مشهد و همچنین حرم مطهر رضوی، دارالشفای امام(ع) و برخی از مؤسسات و ادارات زیرمجموعه آستان قدس رضوی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و... قرار گرفت.

رئیس داروخانه‌های مؤسسه خدمات دارویی رضوی گفت: همچنین این محلول‌های ضدعفونی به‌ صورت رایگان در بین مراکز خیریه و نیروهای درمانی از جمله پرستاران بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم و هاشمی‌نژاد مشهد توزیع شد.

اله‌دادی به عرضه محلول‌های ضدعفونی در حجم‌های ۱۲۰، ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی‌لیتری در داروخانه مرکزی امام(ع) برای استفاده عموم مردم با کمترین قیمت ممکن اشاره و تصریح کرد: این مؤسسه با حداقل سودآوری به عرضه ماسک و محلول‌های ضدعفونی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وارد شده است.

ارائه خدمات دارویی غیرحضوری

اله‌دادی از داروخانه مرکزی امام(ع) به‌عنوان مرکز سطح یک برای بیماری کرونا نام برد و ابراز کرد: این داروخانه بدین‌ منظور تمامی اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی مانند ضدعفونی محیط داروخانه و استفاده کارکنان از دستکش و ماسک را برای محافظت انجام داده است.

وی گفت: همچنین از بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، پیوندی، شیمی‌درمانی، کلیوی، ام ‌اس و... که احتمال ابتلای آنان به بیماری کرونا بیشتر است، خواسته شد به داروخانه مرکزی امام(ع) مراجعه نکرده و از خدمات غیرحضوری این داروخانه زیر نظر پزشک داروساز استفاده کنند.

رئیس داروخانه‌های مؤسسه خدمات دارویی رضوی ادامه داد: این بیماران برای استفاده از خدمات غیرحضوری این مؤسسه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۲۱ با خط تلفن پنج رقمی ۳۱۹۰۸(۰۵۱)، داخلی ۲۲۸ یا ۲۲۹ تماس حاصل فرمایند و نسخه خود را از طریق واتساپ به شماره‌های ۰۹۳۹۵۲۸۶۰۸۴ و ۰۹۱۵۴۰۴۲۶۶۹ ارسال کنند.

وی از وب‌سایت مؤسسه خدمات دارویی رضوی نیز به‌عنوان یک بانک جامع اطلاعات دارویی و پزشکی نام برد و افزود: علاقه‌مندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره خدمات متنوع مؤسسه خدمات دارویی رضوی و بهره‌گیری از خدمات وب‌سایت آن به نشانیwww.rpsi.ir مراجعه کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها