نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به اتهام فساد و تعیین جایزه برای دستگیری‌اش از سوی ایالات متحده، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را یک «گاوچران نژادپرست» و «بدبخت» خواند و هشدار داد که کشورش با «تمامی قوا آمادهٔ هرگونه تهاجم» خصمانه است.

مادورو: ترامپ، تو آدم بدبختی هستی، یک گاوچران نژادپرست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  یورونیوز، وی خطاب به رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «دونالد ترامپ، تو آدم بدبختی هستی. تو که یک زمانی در نیویورک صاحب بنگاه املاک بودی، حالا می‌خواهی روبط بین‌الملل را هم مثل یک زورگیر مافیایی حل‌وفصل کنی.»

اظهارات آقای مادورو ساعاتی پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری ایالات متحده از سوی دولت این کشور، علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و شماری از مقامات بلندپایه دولتی و نظامی این کشور اعلام جرم و برای کمک به‌دستگیری آنها مجموعا ۵۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

آقای مادورو همچنین اعلام کرد این حرکت آمریکا انگیزهٔ سیاسی دارد و تأکید کرد که آمریکایی‌ها نقشِ کلمبیا را در قاچاق مواد مخدر نادیده می‌گیرند، کشوری که خود متحد آمریکاست.

آمریکا برای دستگیری رئیس‌جمهوری ونزوئلا و برخی از مقامات این کشور ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد

رئیس جمهوری کلمبیا همچنین اعلام کرد که خودش در یک دههٔ گذشته برای برقراری صلح میان شبه‌نظامیان فارک و دولت کلمبیا تلاش کرده است.

نیکلاس مادورو در ادامه تهدیدهای خود را شدت داد و گفت: «اگر روزی امپریالیست‌ها و اولیگارش‌های کلمبیایی جرأت کنند به یک موی ما دست‌درازی کنند، خشم کل ملت بولیوی آنها را محو خواهد کرد.»

دادستانان ایالات متحده روز گذشته به‌خاطر «سازمان‌دهی تشکیلات تروریستی و قاچاق گستردهٔ مواد مخدر به آمریکا و پولشویی» علیه رئیس جمهور، رئیس مجلس موسسان، رئیس دادگستری و مدیر سابق اطلاعات ارتش ونزوئلا اعلام جرم کردند.

ایالات متحده سالهاست سیاست فشار حداکثری را علیه دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو به‌کار گرفته و از خوآن گوایدو، رقیب وی برای ریاست جمهوری این کشور پشتیبانی کرده است، اما دولت کنونی ونزوئلا با وجود مشکلات شدید اقتصادی، با بهره‌مندی از پشتیبانی روسیه و چین همچنان مقاومت کرده است.

برچسب‌ها