رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: پویش «چراغی بر افروز» با مشارکت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و مؤسسه نیکوکاری «میزبانان خورشید» برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و مواد بهداشتی ویژه اقشار آسیب‌پذیر آغاز به کار کرد.

پویش «چراغی بر افروز» در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، «محمدمحسن مصحفی» گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا که شرایط ویژه‌ای بر شهر حاکم شده است، لزوم ماندن در خانه و تعطیل شدن بسیاری از فعالیت ها در شهر، برای آن دسته از همشهریان که از طریق کار روزمزد امرار معاش می کنند مشکل بزرگی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد افزود: عدم توجه به این مساله ممکن است زمینه بروز برخی آسیبهای جدید را فراهم کند، به این دلیل از ابتدای شیوع ویروس برنامه‌ریزی برای حمایت از این اقشار در صدر فهرست اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی قرار گرفت.

وی ادامه داد:بر این اساس در این مدت اقداماتی مثل تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام بهداشتی در میان ساکنان مناطق کم‌برخوردار، توزیع ماسک و ژل میان کارگران مشاغل پرخطر، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی محیطی مراکز حمایتی مثل مرکز قرنطینه کودکان کار و خیابان، کانون اصلاح و تربیت، شیرخوارگاه ها، برخی مراکز ترک اعتیاد و درمانگاه‌ها صورت گرفته است.

مصحفی تداوم برنامه‌های حمایتی از گروه‌های در معرض آسیب را امری ضروری در وضعیت فعلی دانست و افزود: با توجه به عدد جمعیت شهروندان نیازمند و احتمال طولانی شدن مدت زمان مبارزه با ویروس کرونا، برای تداوم حمایت از این دسته از همشهریان، نیاز به جذب مشارکت‌های اجتماعی و پویش‌های مردمی جدی و حیاتی است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز به کار پویش «چراغی بر افروز» خبر داد و گفت: این پویش با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان و برای تقویت تاب‌آوری آن‌ها در شرایط فعلی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کمپین به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و موسسه نیکوکاری «میزبانان خورشید» که یک تشکل غیردولتی خوشنام و باسابقه در حوزه سلامت است، فعالیت خود را آغاز کرده است.

مصحفی توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی را از اولویت‌های این کمپین دانست و افزود: مبالغ جمع‌آوری‌شده صرف تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی برای خانوارهای نیازمند و در معرض آسیب می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اظهارداشت:خیران و نیک‌اندیشان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۷۷۹۰۰۷۷۹۰۰۰ یا شماره کارت ۵۸۹۴-۶۳۷۰-۰۰۰۰-۰۰۰۷ واریز کنند همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل نمایند.

منبع: شبستان

برچسب‌ها