رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نیشابور به مسمومیت ۹ نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون اشاره و بیان کرد: از این تعداد یک نفر فوت کرد و یک نفر به دلیل وخامت حال به مشهد اعزام شد.

یک‌ نفر بر اثر مصرف الکل در نیشابور جان باخت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی افشارنیک افزود: یک نفر دیگر از شهروندان دچار مسمومیت با الکل در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان نیشابور با حال عمومی‌ نامساعد بستری است. 
وی ادامه داد: این باور غلط که مصرف الکل در پیشگیری و درمان کرونا موثر است سبب می‌شود برخی افراد بخاطر ترس از این بیماری با مصرف الکل جان خود را به خطر بیندازند و امکان دارد با رواج این تفکر اشتباه قربانیان مصرف الکل از کرونا هم بیشتر شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نیشابور گفت: الکل و مشتقات الکلی هیچ تاثیری بر درمان یا پیشگیری از بیماری کرونا ندارد. افزایش حجم عرضه الکل صنعتی و دسترسی بیشتر به آن موجب سوء استفاده و تاثیرات منفی شده است.
وی افزود: سه‌شنبه هفته پیش ۶ نفر به دلیل مصرف الکل در نیشابور دچار مسمومیت شدند اما با وجود توصیه‌ها و اطلاع‌رسانی، سه نفر دیگر هم ظرف روزهای اخیر به دلیل مصرف الکل دچار مسمومیت شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها