فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم (ع) مشهد با اشاره به راه‌اندازی پویش «هوای بدهی‌ات را دارم همسایه»، گفت: هدف ما این است تا در این شرایط پدری شرمنده خانواده خود نباشد.

پویش بسیجی‌های مشهدی برای پرداخت بدهی همسایه‌های خود در حاشیه شهر

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد شریف از ایجاد پویش «هوای بدهی‌ات را دارم همسایه» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم خود قرنطینگی بسیاری از مردم شریف و آبرومند شغل خود را از دست داده‌اند، در برخی از خانواده‌ها معمولا پدر خانواده هر روز با انجام کار، هزینه گذران زندگی را کسب می‌کرده، اما اکنون شغلی ندارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) مشهد ادامه داد: به طور معمول در چنین شرایطی بسته معیشتی به خانواده‌ها داده می‌شد، اما بسیاری از مردم ما آبرومند بوده و معسر نیستند، اما اکنون به مشکل برخوردند.

وی خاطرنشان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم تا برای خانواده‌هایی که شاید برای تامین مایحتاج زندگی خود به مشکل خوردند و از فروشگاه‌های اطراف محل زندگی خود خرید می‌کردند پویشی راه‌اندازی کنیم که هر کسی که توانمند است مشکل مالی ندارد و می‌تواند کمک کند با دست خودش حین خرید مورد نیاز خود، مبلغی هم از حساب دفتری و بدهی‌های همسایه‌هایش را تسویه کند و به همسایه خود اطلاع دهد تا نگرانی آنها نیز برطرف شود.

شریف متذکر شد: هدف ما این است تا در این شرایط پدری شرمنده خانواده خود نباشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد یادآور شد: این پویش اگر تبدیل به یک فرهنگ شود و به گوش همه برسد حدیث حضرت زهرا سلام الله علیها که فرمودند «الجار ثم الدار» تداعی پیدا می‌کند و فرهنگ خوب ایرانی اسلامی به رخ دنیا کشیده می‌شود و تهدید به فرصت تبدیل می‌شود که همه به فکر هم باشند به ویژه در ایامی که مرز بین مرگ و زندگی فقط یک ویروس است و ما باید بیش از پیش به فکر آخرت خود باشیم.

شریف با بیان اینکه این پویش چهار روز است در ناحیه مسلم شهرک شهید رجایی و باهنر مشهد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نواحی دیگر و مردم به این کار ادامه داده، با پیوستن به این پویش مشکل مردم نیازمند حل شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم مشهد متذکر شد: با توجه به مدت کوتاهی که این پویش راه‌اندازی شده خیرین و مردم استقبال کردند و سپاه امام(علیه‌السلام) نیز مبلغی را برای این کار در ۶ ناحیه حاشیه شهر اختصاص داده است.

وی حفظ آبروی نیازمندان، حفظ اقتدار پدر و تحکیم بنیان خانواده را از ویژگی‌های مثبت این پویش برشمرد.

شریف گفت: مردم برای شرکت در این پویش به چند نکته شناخت نیازمندان واقعی، کارگران فصلی که اکنون شغل خود را از دست دادند و اطلاع‌رسانی به فردی که حساب او تسویه شده را مورد توجه قرار دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها