رئیس بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س) گفت: مادران مشکوک به ویروس کرونا در شرایط کاملا ایزوله روند زایمان را طی می‌کنند.

مادران کرونایی روند زایمان را در شرایط کاملا ایزوله طی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، اخلاقی رئیس بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س) با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامت مادران باردار و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تریاژ دو سطحی در بیمارستان ام البنین (س) تشکیل شده است، گفت: این تریاژ در محوطه بیرونی بیمارستان در قالب یک کانکس در نظر گرفته شده است که علائم بیمار و همراهان وی از جهت ابتلا به ویروس کرونا بررسی می‌شود.

او با اشاره به اینکه تب، علائم تنفسی، آبریزش بینی، سرفه افراد در این تریاژ بررسی می‌شود و اگر فردی علایمی در این مورد داشته باشد به محلی منتقل می‌شود که در آن پزشک معاینات کافی را از وی به عمل می‌آورد، ادامه داد: اگر شدت وخامت حال بیمار بالا باشد بیمار به اورژانس عدالتیان اعزام می‌شود و اگر مشکوک به ویروس کرونا باشد به مراکز جامع خدمات سلامت اعزام خواهد شد.

رئیس بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س) گفت: با اشاره به اینکه علائم حیاتی مادر و جنین بررسی می‌شود و یا با درمان سرپایی و یا هدایت به مراکز بهداشتی به بیمار راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود، گفت: اگر مادر علائم تنفسی داشته باشد در قسمت اورژانس یک تخت ویژه و در شرایط کاملا ایزوله برای وی در نظر گرفته می‌شود و در بخش مامایی و زایشگاه بیمار کرونایی شرایط ایزوله و جدا از سایر بیماران خواهد داشت.

اخلاقی افزود: اگر مادر بعد از زایمان به شرایط مراقبت ویژه تری نیاز داشت به اورژانس عدالتیان اعزام می‌شود که در صورت وخامت حال در بیمارستان امام رضا (ع) بستری خواهد شد و در غیر اینصورت به بیمارستان ام البنین ارجاع داده می‌شود تا مراقبت‌های پس از زایمان را دریافت کند.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام در اورژانس بیمارستان بخش پشتیبانی برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا روند خدمات رسانی به مراجعین به شکل بهتری انجام شود.

رئیس بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س) گفت: یک مادر کرونایی تا کنون در بیمارستان ام البنین (س) در شرایط ایزوله زایمان کرده و مرخص شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها