مقامات آمریکا هشدار داده‌اند که ۴۷ میلیون نفر در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست می‌دهند.

۴۷ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست می‌دهند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ اشتغال تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در این کشور به ۴۷ میلیون نفر خواهد رسید.

در نتیجه آمریکا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، نرخ بیکاری ۳۲.۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. یک اقتصاددان بانک مرکزی آمریکا در این باره می‌گوید این ارقام با توجه به استانداردهای تاریخی بسیار بزرگ هستند، این شوک بسیار منحصر به فرد است، زیرا اقتصاد آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته چنین وضعیتی را تجربه نکرده است.

با این حال، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هفته پیش در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد گزارش‌های جدید درباره بیکاری میلیون‌ها آمریکایی صحت ندارد. وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به لایحه کمک ۲.۲ تریلیون دلاری که روز جمعه به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسید، گفت با این طرح کسب و کارهای کوچک می‌توانند بسیاری از این افراد را به سرکار خود برگردانند.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا ار مرز سه هزار نفر عبور کرد. همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا از مرز ۱۵۳ هزار تن فراتر رفته است.

برخی مدل‌های آماری پیش‌بینی کرده است در ماه آوریل و همزمان با اوج‌گیری شیوع کرونا در آمریکا، روزانه دو هزار نفر جان خود را از دست بدهند. این مدل پیش‌بینی می‌کند تا ماه اوت شمار قربانیان کرونا در آمریکا به حدود ۸۲ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها