۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 698518

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اغلب روستاییان استان همت کرده و با کمک دهیاری‌ها از ورود مسافران و گردشگران به روستاهای خود جلوگیری می‌کنند.

ورود به روستاهای خراسان رضوی ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی همدمی نژاد افزود: اکنون روستاهای ییلاقی و هدف گردشگری در این استان خالی از مسافران نوروزی است و روستاییان به همراه دهیاری‌ها در این زمینه همکاری مشترک دارند.

وی ادامه داد: روستاییان از همان ابتدای طرح ترغیب مردم به "ماندن در خانه" به منظور جلوگیری از شیوع کرونا با دهیاری‌ها همکاری کرده و در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

وی گفت: در این راستا روستاییان از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی خودداری کرده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومگردی روستایی نیز تعطیل شده است.

همدمی نژاد افزود: دهیاران برای مقابله با کرونا اقدام به تشکیل ستادهای روستایی مقابله با کرونا، نصب محلول ضدعفونی کننده دست و مایع دستشویی در ورودی واحدهای صنفی روستایی، جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی و بکارگیری اقلام جمع آوری شده برای ضدعفونی کردن روستا، راه‌اندازی خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی ‌کننده در روستاها کرده‌اند.

وی پایش و کنترل تب در مبادی ورودی روستاها، توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوارهای روستایی، اطلاع رسانی در زمینه عدم پذیرش مسافر در ایام نوروز، ضدعفونی و کنترل ورود و خروج خودروها در ایام نوروز، گندزدایی و ضدعفونی کردن بوستانهای روستایی و محل‌های  جمع آوری زباله، ضدعفونی کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها و مکان‌های پرتردد را از دیگر اقدامات دهیاری‌ها به همراه روستاییان برشمرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها