امروز متفاوت‌ترین روز طبیعت در تمام سال‌های اخیر در خراسان رضوی است و مردم کرونابدر را به سیزده بدر ترجیح داده‌اند.

روز طبیعت متفاوت در خراسان رضوی/ شهروندانی که «کرونابدر» را ترجیح دادند

به گزارش قدس آنلاین، طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» چند وقتی بود که در کشور برای مبارزه با کرونا آغاز شده و در روز طبیعت این موضوع شدت بیشتری می‌گیرد تا شاهد افزایش مبتلایان به کرونا نباشیم.

سرهنگ قربانعلی قربانی فرمانده نیروی انتظامی گناباد اظهار داشت: از ساعت ۵ صبح، تمامی مسیرهای ورودی که در این روزها مسدود بود، قسمت خروجی آن نیز مسدود خواهد شد و علاوه بر آن تمامی مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌ها نیز مسدود خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر خودرویی از راه‌های میانبُر خود را به تفرجگاه‌ها برساند، در محل، خودرو توقیف گشته و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. همچنین در تمامی روستاهای تفرجگاهی، سدهای فیزیکی نیز زده‌شده است.

 

تمامی مسئولین شهرستان گناباد نیز طی دو روز اخیر از مردم خواسته‌اند روز سیزده در خانه بمانند تا زنجیره ابتلا به کرونا قطع گردد.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین‌ماه جاری تاکنون میزان ورود و خروج وسایل نقلیه به این شهرستان ۷۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: هدف اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قطع ارتباط بین شهرها برای افزایش سلامت عمومی و قطع زنجیره انتقال کروناست که با همکاری مردم در رعایت موارد بهداشتی و افزایش ماندگاری در منزل و تعطیلی اصناف غیرضروری به اهداف این طرح دست می‌یابیم.

فرماندار گناباد تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در چهار نقطه ورودی گناباد پایگاه ایست و بازرسی ایجادشده و از ورود خودروهای غیربومی به محدوده مرکزی شهر جلوگیری می‌شود و ورود خودروها بر اساس پلاک بومی، بیمه‌نامه و ارائه کارت ملی و مدارک نشان‌دهنده سکونت افراد در این شهرستان، صورت می‌گیرد.

قربانی افزود: ورودی میدان امام رضا (ع) و بقیه راه‌های ورودی به داخل شهر گناباد مسدود شده و تردد برای مسافران به سایر شهرستان‌ها از طریق جاده کمربندی بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ورود خودروها با پلاک غیربومی از ایستگاه کنترل ورودی استان خراسان رضوی واقع در بهاباد و خروج خودروهای بومی از محدوده شهرستان گناباد در ایست و بازرسی شهید سالاری ممانعت می‌شود.

برنامه‌های هنری برای روز طبیعت مردم گناباد

یکی از برنامه‌هایی که در چند وقت اخیر در دستور کار هنرمندان گناباد قرارگرفته و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد آن را مدیریت می‌کند ساخت کلیپ‌ها و برنامه‌هایی در خصوص کرونا و باهدف در خانه نگه‌داشتن مردم است.

در روز طبیعت نیز مردم گناباد با همکاری بین رسانه‌های این شهرستان و هنرمندان خواهند توانست تولیدات هنری این شهرستان را در جمع خانواده ببینند و از خانه خارج نشوند.

یکی دیگر از اقدامات رسانه‌های گناباد برای در خانه نگه‌داشتن مردم راه‌اندازی شبکه اینترنتی گناباد پلاس است که در این شبکه اینترنتی مصاحبه، کلیپ و بخش‌ها مختلفی را می‌توانند مشاهده کنند.

شهرستان گناباد بعد از مشهد دومین شهرستان در استان است که بیشترین رسانه را دارد و اولین مجله چاپی شهرستان‌های استان در دهه ۷۰ نیز در این شهرستان به چاپ رسیده است و در این روزها نیز رسانه‌های گناباد بسیار فعال بوده‌اند و سعی کرده‌اند در امر آموزش و اطلاع‌رسانی گرونا اقدام خوبی داشته‌اند.

این رسانه‌ها نیز در روز طبیعت با انتشار کلیپ‌هایی از مناطق دیدنی گناباد و برنامه‌های مختلف سعی خواهند کرد مردم را در خانه نگهدارند.

در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی در حال حاضر شاهد وضعیت مشابهی هستیم و مردم کرونابدر را به سیزده‌بدر ترجیح داده‌اند و با خانه‌نشینی در تلاش هستند تا زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها