وزیر کشور به روند نزولی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استانها اشاره کرد و گفت: در حال بررسی شرایط بازفعالیت همه مشاغل و صنوف هستیم که چگونه این اتفاق بیافتد. وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارشات واصله در مورد وضعیت جاده ها، به صورت متوسط ۳۰ درصد دیگر مسافرت ها کم شده و مصرف بنزین هم حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وزیر کشور: در حال بررسی شرایط بازفعالیت همه مشاغل و صنوف هستیم

قدس آنلاین؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: برای آموزش و پرورش و وزارت علوم هم با همکاری خود وزارتخانه ها بررسی می‌کنیم که این کار چگونه اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: طبق گزارشات وزارت بهداشت، هم در حوزه ابتلا، هم در حوزه بستری و هم در موضوع فوتی های ناشی از بیماری کرونا، خیلی از استان ها روند کاهشی را طی می کنند و خیلی استان ها هم روند ثابت را پیدا کردند و چند استان هم روند افزایشی دارند.

رحمانی فضلی اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند بتوانیم تا ۲۰ فرودین ما کشور را به فعالیت ها برگردانیم، البته این کار براساس پروتکل های وزارت بهداشت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح محدود سازی به نحو احسن مورد استقبال مردم واقع شده و دستگاه های اجرایی مربوط به این طرح، خوب عمل کردند. نزدیک به هزار مورد خروجی و ورودی در استان ها داریم که این مبادی شامل شهرستان ها می شود.

وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارشات واصله در مورد وضعیت جاده ها، به صورت متوسط ۳۰ درصد دیگر مسافرت ها کم شده و مصرف بنزین هم حدود ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وی به اعمال محدودیت ها در روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و گفت: برای امروز که روز طبیعت است تمهیدات خاصی در مراکز تجمع مردم اندیشیده شده و الحمدالله مردم تا الان خوب استقبال و همراهی کردند.

وی ادامه داد: از مردم، رسانه ها به خصوص صدا و سیما و نیروی انتظامی، بسیج و همچنین روسای مراکز درمانی، کارکنان و پزشکان و پرستاران در تمام استان که در کنار استانداران و فرمانداران ما تلاش کردند؛ تشکر می کنم و امیدوارم خداوند توفیق بدهد که این مرحله را هم با صحت و سلامت پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها