۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 698670

هر شهروند ایران می‌تواند برای قدردانی از تلاش و ایثارگری‌های کادر درمانی، با ماندن در خانه سهم خود را در این زمینه و مبارزه با شیوع کرونا به شکل مطلوب ادا کند.

قدردانی از کادر درمانی با ماندن در خانه

یکی از رهکارهای مناسب برای قدردانی از تلاش و ایثارگری‌های شبانه‌روزی کادر درمانی، خودداری از انجام سفرهای غیرضروی، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و ماندن در خانه است و مردم می‌توانند با رعایت این اصول، گام مهمی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بردارند.

در شرایطی که بیماری کرونا تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است، مردم باید با خودمراقبتی و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و پرچمعیت، کمک کادر درمانی باشند تا هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

نتیجه حضور مردم در مکان‌های پرتردد از جمله حضور در طبیعت در روز سیزدهم فروردین، هدر دادن زحمات کادر درمانی است که برای سلامتی ما تلاش می‌کنند.

در این راستا معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از اعمال محدویت‌های شدید در روز طبیعت خبر داد و گفت: مردم روز ۱۳ فروردین باید در خانه بمانند.

علی رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود به تمام تفرجگاه‌ها و بوستان‌های این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است و خودروهایی که به قصد سیزده‌ به‌در بخواهند از شهر خارج شوند، توقیف، جریمه و به توقفگاه منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تصمیم‌ها و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای حفظ سلامت مردم است و بر همین اساس هرگونه سرپیچی از قانون به منزله رعایت نکردن حقوق شهروندی بوده و با متخلفین برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی گفت: همیاری و تعاملی که این روزها در مسیر مقابله با ویروس کرونا بین شهروندان و مسوولان شهرستان شکل گرفته، ستودنی است و قدردان این تعهد، نوع دوستی و مسوولیت‌پذیری هستیم.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه از زحمات و تلاش های خیران، سازمان‌ها و موسسات مردم نهاد، گروه‌های جهادی، بازاریان و اصناف و تمام کسانی که در این روزهای سخت در کنار کادر پزشکی و درمانی از هیچ تلاشی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا دریغ نکردند قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود در سایه همدلی و همبستگی هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این ویروس باشیم.

رستمی همچنین با قدردانی از کادر بهداشت و درمان شهرستان که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند، از مردم خواست ضمن ارج نهادن به تلاش پزشکان و پرستان، برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه بمانند.

وی افزود: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، ظلم به پرستاران، پزشکان و سایر مردم است و در این راستا با تمام کسانی که به محدودیت ها و ممنوعیت‌های وضع شده بی توجهی می‌کنند و سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند، طبق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که به این بیماری دچار شده‌اند بیشترین مراودات و ارتباطات را داشته و به دستورالعمل های بهداشتی کمتر توجه کردند بنابراین ماندن در خانه، کمترین انتظار مسوولان از شهروندان است.

 فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار موثر در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا

رییس دانشگاه عوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز ماندن در خانه و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را راهکار موثر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: مردم می‌توانند با ماندن در خانه به ویژه در روز سیزده‌ فروردین علاوه بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کمک شایانی به بخش بهداشت و درمان کشور نمایند.

سعیدرضا قنبری‌زاده افزود: مشارکت و همراهی مردم با مسوولان و عمل به توصیه‌های بهداشتی نیز یکی از راهکارهای مهم و موثر در ریشه‌کنی این بیماری است.

وی ادامه داد: در شرایطی که پزشکان و پرستاران شبانه روز در تلاش هستند سلامتی را به مردم هدیه دهند، شهروندان نیز باید به پاس زحمات کادر درمانی، خودمراقبتی و ماندن در خانه را جدی بگیرند

وی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اقدامی موثر برای کنترل بیماری کروناست و در صورت رعایت نکات بهداشتی و خودداری مردم از حضور در مراکز شلوغ و پرچمعیت، شاهد ریشه‌کنی این ویروس خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: مرکز اورژانس و مراقبت‌های ویژه ذوالفقاری و بیمارستان آموزشی - درمانی ۹ دی تربت‌حیدریه با ۲۰۰ تخت آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی است اما در صورتی که مردم هشدارها را جدی  نگیرند با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهیم شد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

وی ادامه داد: سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها