رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولیعهد عبرستان سعودی، با وی درباره ضرورت کاهش تولید نفت عربستان برای نجات صنعت نفت و گاز آمریکا صحبت کرد.

ترامپ: با بن‌سلمان برای کاهش تولید نفت صحبت کردم

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه خبر داد که تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صحبت کرده است.

وی در پیامی در توئیتر نوشت:«با دوستم محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی صحبت کردم. وی نیز با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کرده بود و من امیدوارم و انتظار دارم که آنها تولید خود را حدودا ۱۰ میلیون بشکه نفت کتهش دهند و ممکن است که بیشتر کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد برای صنعت نفت و گاز ما عالی خواهد بود.» 

ترامپ در پیام توئیتری دیگر نیز گفت ممکن است که کاهش تولید به ۱۵ میلیون بشکه برسد که برای همه بسیار عالی خواهد بود.

پس از این پیام‌های توئیتری ترامپ، کاخ کرملین روسیه هرگونه تماس میان پوتین و محمد بن سلمان را تکذیب کرد.

پس از این تماس تلفنی، عربستان سعودی بلافاصله خواستار برگزاری نشست اوپک پلاس شد تا موضوع بازگشت توازن به بازار تولید نفت مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

شیوع گسترده ویروس کرونا و کاهش شدید قیمت‌های جهانی نفت سبب بیکار شدن بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله کارمندان بخش نفت و گاز این کشور شده است.

آخرین آمار حاکی از آن است که ۲۱۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها