مشکلی برای دسترسی به اقلام بهداشتی برای مدافعان سلامت نداریم.

روزانه چه تعداد بیمار کرونایی بستری می‌شوند؟

علی‌پور/

 مشکلی برای دسترسی به اقلام بهداشتی برای مدافعان سلامت نداریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب گفت: ازهمان هفته اول شیوع کرونا سعی شد تنگناهایی که وجود داشته برطرف شود. به این ترتیب هرروزه 5 هزار کیت محافظت شخصی دراختیار ما قرار می‌گیرد که 4 هزار کیت توسط کادر درمانی استفاده می‌شود. در واقع امکان ذخیره بخشی از ملزومات نیز میسر شده است.

دکتر حمید رضا رحیمی افزود: درحال حاضر دو بیمارستان امام رضا(ع) و شریعتی به عنوان مراکز اصلی و همچنین بیمارستان قائم(عج) در مراقبت‌های ویژه به عنوان بیمارستان معین به بیماران کرونایی ارائه خدمت می‌کنند. البته برنامه‌ریزی شده که تمام تخت‌های بیمارستان امام رضا(ع) را به جز گروه‌هایی که غیر قابل انتقال هستند همانند سوختگی، به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم. به این ترتیب دیگر وظایف بیمارستان مزبور را سایر بیمارستان‌ها انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد:همچنین در تمام سطح شهر مراکز 16 ساعته دایر شده‌اند که تا ساعت 22 شب مردم را در زمینه کرونا ویزیت می‌کنند. درضمن از آنجا که مردم نسبت به دریافت خدمات درمراکزی که مبتلایان به کرونا تردد داشته اند، ناخشنود بوده و اظهارنگرانی می‌کردند، مراکز جداگانه‌ای را برای ارائه دیگر خدمات همانند واکسیناسیون و خدمات مادر و کودک تعیین شده است.

دکتررحیمی اضافه کرد: خوشبختانه ما بحران‌هایی را که سایر شهرها در زمینه شیوع کرونا داشته اند را تجربه نکردیم چرا که براساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت؛ با توجه به جمعیت ما میزان شیوع بالابوده اما میزان بروز درحد کمتری قرار داشته است. به هر روی به طور متوسط روزانه حدود 150 تا 200 نفر در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه‌های وابسته به آن بستری می‌شوند که با حدود جمعیتی کمتر از 10-15 درصد نیز ترخیص صورت می‌گیرد. در واقع سعی داریم میزان ورودی مبتلایان و خروجی‌ها نزدیک به هم باشند. به هرحال در شرایط فعلی به افزایش بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت به مبتلایان به کرونا نداشتیم. البته مراکز دیگر ما را دراین زمینه مساعدت کردند. چنانکه بیمارستان رضوی با پذیرش بیماران سکته مغزی که پیش از این مسئولیت آن‌ها با بیمارستان قائم(عج) بود؛ شرایط را به گونه ای فراهم کرد که خدمات این بیمارستان دراختیار بیماران کرونایی قراربگیرد.

برچسب‌ها