وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد کاخ سفید با عربستان سعودی یا روسیه به منظور دستیابی به توافقی در مورد کاهش سطح عرضه نفت مذاکره نمی‌کند.

آمریکا با روسیه و عربستان درباره جنگ نفتی مذاکره نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته منبعی آگاه، دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا، روز جمعه در کنفرانسی تلفنی اعلام کرد کاخ سفید با عربستان سعودی یا روسیه به منظور دستیابی به توافقی در مورد کاهش سطح عرضه نفت مذاکره نمی‌کند و امیدوار است که دو کشور خودشان در این خصوص به توافق برسند.

اندکی پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با رؤسای شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی در کاخ سفید به منظور گفت‌وگو درباره سقوط قیمت‌ها در بازار نفت که فعالیت‌های آن‌ها را تهدید می‌کند،  وزیر انرژی آمریکا در کنفرانسی تلفنی با تولیدکنندگان مستقل نفت و سایر اعضای صنعت نفت گفت‌وگو کرد.

وزیر انرژی آمریکا با بیان اینکه کاخ سفید، ریاض و مسکو را ترغیب می‌کند (در مورد کاهش سطح تولیدشان) به توافق برسند، افزود دونالد ترامپ بر این باور است که ظرف چند روز آینده این توافق حاصل خواهد شد.

به گفته منبعی آگاه، نمایندگان کاخ سفید نیز در این کنفرانس تلفنی اعلام کردند ترامپ از دولت خود خواسته است برای بهبود وضع نقدینگی بخش انرژی راهی پیدا کند.

منبعی نزدیک به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد اوپک و شرکایش در پی حصول توافقی در مورد کاهش بی‌سابقه عرضه جهانی نفت، معادل ۱۰ درصد تقاضای جهانی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها