همدان- مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:با توجه به شیوع کرونا در اکثر کشورها، هموطنان بیش از گذشته در خرید اقلام غذایی، آرایشی، بهداشتی مورد نیاز خود دقت نمایند و از فروشندگان دوره‌گرد و دست فروشان خرید نکنند.

مردم از  دست‌فروشان خرید نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ، دکتر محمد کاظم‌زاده مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: شهروندان و هموطنان هنگام خرید اقلام غذایی، آرایشی، بهداشتی به مشخصات فراورده‌ها خصوصا" پروانه ساخت، تاریخ تولید تاریخ مصرف و شرایط نگهداری محصول توجه نمایند.

کاظم زاده ادامه داد: لازم است هموطنان کالاهای سلامت‌محور آرایشی و بهداشتی را از فروشگاههای معتبر تهیه و خریداری کنند و توجه داشته باشند که فراورده‌های آرایشی و بهداشتی خارجی دارای برچسب اصالت و سلامت باشند و از طریق استعلام شناسه اصالت محصول نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل نمائید.

وی با بیان اینکه مصرف کالاهای آرایشی وبهداشتی قاچاق تهدیدی جدی برای سلامتی است، گفت: کالاهای سلامت‌محور غذایی، آرایشی، بهداشتی فاقد مشخصات و پروانه‌های بهداشتی به دلیل عدم نظارت بر تولید و استفاده از مواد اولیه نامرغوب به هیچ وجه مورد تأئید نمی‌باشد.

مدیر نظارت بر غذای دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان افزود: خرید کالاهای سلامت‌محور آرایشی و بهداشتی از فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دلیل عدم نظارت و کنترل قانونی و نامشخص بودن ماهیت کالا مورد تأئید نیست و هموطنان لازم است در این زمینه هوشیار باشند.

برچسب‌ها