نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق واقعی جهش تولید منجر به ایجاد اشتغال در جامعه و ارتقاء سطح رفاه و معیشت مردم خواهد شد.

اتکا بر اقتصاد غیرنفتی در سایه تحقق جهش تولید/ ارتقای اشتغال و معیشت مردم در گرو تحقق جهش تولید

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان نظام در طول ۱۰ سال گذشته بر مسائل و موضوعات اقتصادی نشات گرفته از این موضوع است که اهداف دشمنان از اجرای مواردی نظیر تحریم ها تمرکز بر مسائل اقتصادی است.

وی افزود: دشمنان از این مسیر سعی دارند توانمندی های مختلف جمهوری اسلامی ایران را مورد فشار قرار دهند، از این رو نامگذاری شعار سال پیرامون مسائل اقتصادی به دلیل ایجاد حساسیت در جامعه و برنامه ریزی صحیح و هدفمند برای  تبدیل اهداف شوم دشمن به یاس و ناامیدی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی ناکارآمدی و تعلل ها در تحقق شعار سال طی چند سال اخیر از  سوی بعضی از مسئولان و سازمان ها و عدم برنامه ریزی صحیح و هدفمند در این باره  باعث شده است تا برخی تنگناها و فشارها در زندگی و معیشت مردم ایجاد شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع جهش و شتاب در تولید، سرمایه گذاری دشمن در زمینه فشارهای اقتصادی و اعمال فشار و تحریم را خنثی خواهد کرد، از این رو دولت، مجلس ، قوه قضائیه و بویژه مردم باید با همدلی و همراهی در جهت تحقق عملیاتی و واقعی این شعار تلاش کنند تا همه واحد های تولیدی کشور در هر سطح و اندازه ای که قرار دارند رونق و شتاب بگیرند .

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه شتاب و جهش تولید تاثیرات و مزایای زیادی از جمله عدم اتکا به اقتصاد نفتی دارد، افزود: در صورتی که تولید در کشور جهش و شتاب بگیرد، ضمن برطرف شدن نیاز کشور در حوزه های مختلف، صادرات نیز  به کشورهای مختلف رونق پیدا خواهد کرد و تهدید دشمنان به فرصت تبدیل خواهد شد. از طرفی جهش تولید منجر به ایجاد اشتغال در جامعه و ارتقاء سطح رفاه و زندگی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات زیادی با واحدهای تولیدی خرد و کلان مشهد داشته ام که منجر به شناخت بیشتر مشکلات و مسائل آنها شده است، ادامه داد: از همین ابتدای سال باید برنامه شفاف و مدونی در راستای جهش تولید و برطرف کردن مشکلات و موانع تولید در سطح کشور از سوی قوای سه گانه و سازمان ها و نهادهای مختلف تدوین و به تدریج اجرایی شود .

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: مثلا در شرایط فعلی که جهان با کمبود ماسک مواجه است اگر واحدهای تولیدی مرتبط با کالاهای بهداشتی با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های لازم ، به سرعت زمینه تولید ماسک با کیفیت  را فراهم کنند و به بازارهای جهانی صادر کنند، بحران و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل خواهند کرد.

وی افزود: ارتقای بهره وری در زنجیره تولید، نوسازی ماشین آلات و تقویت فناوری های واحدهای صنعتی، اصلاح و ارتقاء  نهادهای پولی و مالی جهت تامین سرمایه واحدهای تولیدی، تقویت فضای مناسب کسب و کار و افزایش انگیزه و تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش صنعت از جمله راهکارهای تحقق جهش تولید در سال جاری است.

منتخب مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: از سوی منتخبان مجلس یازدهم تالارهای گفتگویی در فضای مجازی تشکیل شده است ومسائل مختلف کشور از جمله بسترسازی و فراهم کردن زمینه های تحقق جهش تولید در این تالارهای گفتگو در حال بحث و بررسی است و بسته های اجرایی نیز در این باره تهیه شده است که پس از شروع به کار مجلس یازدهم این برنامه ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها