احتمال برخورد صاعقه و تگرگ در برخی استان ها/ آسمان پایتخت تا پایان هفته بارانی است

احتمال برخورد صاعقه و تگرگ در برخی استان ها/ آسمان پایتخت تا پایان هفته بارانی است

گودرزی گفت: روز یکشنبه در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی احتمال برخورد صاعقه، تگرگ و سیلاب وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و بخش هایی از شرق دامنه های جنوبی البرز بارندگی داریم که در ارتفاعات شمال غرب و البرز بارش ها به شکل برف و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی افزود: بنابر نقشه های هواشناسی روز یکشنبه در شمال شرق، بخش هایی از شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه های البرز شرقی بارش رخ می دهد و اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می شود.

گودرزی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز دوشنبه با ورود موج جدید بارش در برخی استان ها بارش خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بارش در برخی نقاط اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی نسبت به وقوع تگرگ در برخی استان ها خبر داد و گفت: روز یکشنبه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان بارش از شدت بیشتری برخوردار است که در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی احتمال برخورد صاعقه، تگرگ، بالا آمدن آب سطح رودخانه ها، سیلاب، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی وجود دارد.

به گفته گودرزی، از روز دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شمالی هوا ۵ تا ۱۰ درجه سردتر خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز افزایش ابر و در برخی ساعات افزایش باد و رگبار و رعد و برق برای تهران پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته بارش در تهران ادامه خواهد داشت، بیان کرد: تا پایان هفته بارش های بهاری همراه با رگبار و رعد و برق در آسمان پایتخت ادامه دارد، ضمن آنکه احتمال تگرگ در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای پایتخت امروز را ۲۱ درجه سانتیگراد و کمینه فردا صبح ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

برچسب‌ها