نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق در نشست هیئت دولت درباره سوءاستفاده از بحران کرونا برای ایجاد تنش و ناآرامی در این کشور با اطلاعات دروغ، هشدار داد.

هشدار عبدالمهدی درباره سوء‌استفاده برخی از بحران کرونا برای ایجاد تنش در عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر پیشبرد امور در نشست هیئت دولت درباره سوء استفاده از بحران کرونا در عراق برای ایجاد تنش و ناآرامی در اوضاع این کشور با اطلاعات دروغ هشدار داد.

دفتر نخست‌وزیری در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت ملی عراق تحولات امنیتی و اقدامات پیشگیرانه مربوط به مقررات منع آمد و شد در سایه شیوع ویروس جدید کرونا و سایر مسائل روز که در دستور کار این نشست درج شده بود را بررسی کرد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عادل عبدالمهدی در این نشست تاکید کرد: عراق تدابیر زودهنگامی برای مهار ویروس کرونا اتخاذ کرد و وضع سلامت و بهداشت ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان که در حال پرداخت بهای اهمال خود در قبال این ویروس هستند، بسیار قابل قبول و خوب است. پیگیری‌های به طور مستمر ادامه دارد و آمار مبتلایان و قربانیان را نمی‌توان پنهان کرد.

نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق از همبستگی عراقی‌ها در این بحران، ایفای نقش نیروهای امنیتی که هر روز در راه مقابله با تروریسم و شکست حملات آن، شهید و زخمی می‌شوند و نیز تلاش‌های وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های آن و نیز اقدامات صورت گرفته برای پاسخگویی به مطالبات اتباع عراقی در کشورهای اروپایی تقدیر کرد.

وی در ادامه درباره تلاش‌های برخی برای سوء استفاده از بحران جاری در کشور با ارائه اطلاعات دروغین و گمراه‌کننده برای ایجاد هرج و مرج و سردرگمی در کشور هشدار داد و بر ضرورت اعتماد عراقی‌ها به خود، شایستگی‌ها و توانمندی‌هایشان و تداوم تلاش برای مقابله با شیوه ویروس کرونا و افزایش آگاهی‌ها برای برون رفت از این بحران که همه جهان را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۸۲۰ نفر و شمار قربانیان ۵۴ نفر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها